The purpose of the course is to provide the space for the reflection of the practice held within a framework of the post-Bachelor studies (Master's program). Students present the experience and knowledge acquired in the practice, they reflect their abilities and competences which they used during the practice, and discuss and get feedback from the lecturer and from each other among the classroom. They acquire the skills of a reflective practitioner. After finishing the course, students are able to use the theoretical knowledge in a practice, to reflect their abilities and competences, and they can create the activities appropriate for a chosen age group of students corresponding with their study program. The subject didactic sets the particular factual content and the particular credit requirements and gives the credit.
|
-
Balintovská skupina: Jak pomocí fantazie řešit vztahy ve škole. In: Inkluze: Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi [online]. Národní pedagogický institut České republiky, 2019.
-
Balintovská struktura pro školní praxi: Využití struktury vnitřního a vnějšího kruhu pro případovou práci v kolektivu pedagogického sboru. 2012.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.) 1. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Od hospitace k souvislé praxi.) 1. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
KOLÁŘ, Jan. Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. Praha: MUNI PRESS, 2013. ISBN 978-80-210-6297-9.
-
MACHULOVÁ, Helena. Reflektivní praxe a etika ctností: Možná cesta pro spojení teorie s praxí a odbornosti s lidskostí. Sociální práce / Sociálna práca [online]. 2014.
-
MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). 1. vyd.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
SLAVÍK, Jan. Mezi pedagogickou tvorbou a pedagogickou reflexí. Pedagogická orientace [online]. 1995.
-
SLAVÍK, Jan. Problém chyby v tvořivě výrazové výchově. Pedagogika [online]. 1994.
|