Students are acquainted with the individual approaches to mediation of art and art education, the position of the art field and the demands on a personality of the mediator. The students, based on the studies of the theory of art education, are capable of defining particular pedagogic approaches, attitudes and methods and are capable of their application within a framework of art education. The students, simultaneously with observing contemporary art development, can refer to the historical contexts and coherences. Students are also acquainted with the recourses of an art task, and not only in the art sector, but the field of visual studies and with the images of various media provenience, as well.
|
-
BABYRÁDOVÁ, Hana. Nové proudy ve výtvarné výchově. Škola muzejní pedagogiky 4. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1869-8.
-
DAVID, Jiří. Století dítěte a výzva obrazů: (eseje). Brno: Masarykova univerzita. Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky, 2008. ISBN 978-80-210-4593-4.
-
FULKOVÁ, Marie. Diskurs umění a vzdělávání. Vyd. 1.. Praha, H+H, 2005. ISBN 978-80-7319-076-7.
-
FULKOVÁ, Marie. Když se řekne vizuální gramotnost. Výtvarná výchova. 2002, 42(2), 12?14. 2002.
-
HAZUKOVÁ, Helena a Jan SLAVÍK. Výtvarná výchova a její teorie v Českých zemích ve světových kontextech. Praha PedF, 1998. ISBN 80-86039-70-6.
-
PODLIPSKÝ, Rudolf, Jaroslav VANČÁT, Věra UHL SKŘIVANOVÁ a VladimÍra ZIKMUNDOVÁ. Tvořivost ve výtvarné výchově a její účinky na všeobecné vzdělávání. Plzeň: ZČU v Plzni, 2017. ISBN 978-80-261-0728-6.
-
ROESELOVÁ, Věra. Proudy ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 2000. ISBN 80-902267-3-6.
|