Course: Practice (feedback seminar)

» List of faculties » PF » KTV
Course title Practice (feedback seminar)
Course code KTV/Q064
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Cihlář David, Mgr. Ph.D.
Course content
SEP, expected outputs, cross-sectional topics Preparation for the TV training unit and self-implementation Thematic plans, class book, e-class book, electronic pupil book Safety in TV hours Evaluation in school physical education Tv's current problems Own practical knowledge and final recommendations

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
The aim of the reflective seminar is to make maximum use of practical knowledge, its clarification and sorting.
The student is able to better sort and assess theoretical knowledge based on practice. They will practically get acquainted with the current problems of TV.
Prerequisites
Knowledge of the basics of pedagogy, didactics, psychology, theory of sports and physical activities.

Assessment methods and criteria
unspecified
Active participation in teaching. Written preparations and presentations at the seminar on predetermined topics
Recommended literature
  • Cihlář, D., Fialová L. Hodnocení ve školní tělesné výchově a postoje žáků k pohybové aktivitě. Praha: Karolinum, 2019. ISBN 978-80-246-4407-3.
  • Doulík, P., & Škoda, J. Cvičebnice obecné didaktiky.. Ústí nad Labem: PF UJEP., 2010.
  • FIALOVÁ, L. Aktuální témata didaktiky. Praha: UK 2010. ISBN 978-80-246-1854-8..
  • Fialová, L. Aktuální témata didaktiky: školní tělesná výchova.. Praha: Karolinum., 2010.
  • Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu.. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido., 2010.
  • Horkel, V. Didaktika tělesné výchovy a sportu.. Ústí nad Labem: PF UJEP - Studijní opora KTV, 2013.
  • Horkel, V. Teorie a aplikace tvorby školních vzdělávacích programů v tělesné výchově. Ústí nad Labem, 2012. ISBN 978-80-7414-513-1.
  • Jansa, P. Pedagogika sportu.. Praha: Karolinum., 2012.
  • Jansa,P. a Dovalil,J.aj. Sportovní příprava. Praha, 2009.
  • Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
  • Pasch, M. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině.. Praha: Portál., 1998.
  • Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy.. Praha: Karolinum., 2004.
  • Rychtecký, A., & Fialová, L. Didaktika školní tělesné výchovy.. Praha: Univerzita Karlova., 1995.
  • Slepička, P., Hošek, V., & Hátlová, B. Psychologie sportu.. Praha: Karolinum., 2009.
  • Svoboda, B. Pedagogika sportu. Praha, 2007.
  • Svozil, Z. Motorické učení. In P. Jansa (eds.), Pedagogika sportu (s. 153?164).. Praha: Karolinum., 2012.
  • Vilímová, V. Didaktika tělesné výchovy.. Brno: Paido., 2002.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester