Vyučující
|
-
Černá Lenka, Mgr. Ph.D.
-
Vojtíková Lenka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do psychomotoriky. Historie. 2. Kompetenční oblasti v psychomotorice. 3. Tělesné sebepojetí. Cvičení a hry pro rozvoj tělesného sebepojetí. 4. Psychomotorický vývoj jedince (0 - 3 roky) Psychomotorický vývoj jedince (3-6 let). Psychomotorické aktivity pro děti ve věku do 6 let. 5. Psychomotorický vývoj jedince (6 - 15 let). Psychomotorické aktivity pro děti mladšího a staršího školního věku. 6. Psychomotorický vývoj jedince (15 - 30 let). Psychomotorické aktivity vhodné pro věkovou skupinu 15 -30 let. 7. Psychomotorický vývoj jedince (30 - 90 let). Psychomotorické aktivity vhodné pro seniory. 8. Napětí a uvolnění. 9. Cvičení a hry pro rozvoj vědomí svého Já. 10. Cvičení a hry pro rozvoj vnímání sebe v rámci skupiny. 11. Psychomotorická stimulace. Psychomotorická relaxace. 12. Cvičení pozornosti prostřednictvím netradičního náčiní.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s teoretickými základy psychomotoriky a s praktickými psychomotorickými aktivitami a hrami využitelnými u různých věkových skupin.
Student je schopen zařazení psychomotorických her a cvičení do pohybových programů u různých skupin populace.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Student prokáže své znalosti v seminární práci, kterou tvoří příprava cvičebních jednotek pro danou věkovou skupinu. Předpokladem je aktivní účast na semináři.
|
Doporučená literatura
|
-
Adamírová, J. Základy psychomotoriky. Praha, 2000.
-
Blahutková, M. et al. Psychomotorické hry pro děti s poruchami pozornosti a pro hyperaktivní děti. 1. vyd.. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3627-3.
-
BLAHUTKOVÁ, M. Psychomotorika.. Brno: MU, 2003.
-
Hermanová, S. Psychomotorické hry. 1.vyd. Praha: Portál, 1994.95s..
|