Vyučující
|
-
Kabešová Hana, PhDr. Mgr. Ph.D.
-
Petrů Dominika, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do předmětu, sdělení cílů předmětu a zápočtových požadavků 2. Gymnastická a taneční průprava, strečink s hudbou 3. Metoda Pilates, nácvik pohybové skladby 4. Kalanetika, nácvik pohybové skladby 5. Bodybuilding a bodyforming, nácvik pohybové skladby 6. Aerobik P-class, low and high impact aerobik, nácvik pohybové skladby 7. Step aerobik, nácvik pohybové skladby 8. Formy aerobiku s bojovými prvky /kick, kickbox, tae-bo, aj./, nácvik pohybové skladby 9. Taneční formy cvičení s hudbou /dance aerobic, zumba/, nácvik pohybové skladby 10. Formy tance /show, disco, street, hip hop, aj./, nácvik pohybové skladby 11. Cvičení s náčiním /fitbally, overbally, bosu, trampolínky/, nácvik pohybové skladby 12. Cvičení s gumičkami a therabandy, nácvik pohybové skladby 13. Jóga a powerjóga, nácvik sestavy s hudbou 14. Cvičení s hudbou pro děti, udílení zápočtů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Pozorování, Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními moderními formami cvičení s hudbou, s vhodným členěním cvičební jednotky, s fyziologickými zásadami tréninkového procesu. Výuka je zaměřena na praktické možnosti využití moderních pohybových forem ve školní tělesné výchově i v kondiční přípravě dětí a mládeže. Výuka je zaměřena na praktické dovednosti i teoretické vědomosti, které se týkají stavby hodiny, výběru hudby, cvičebního názvosloví atd. Student získá základní znalosti o vytváření jednoduchých choreografií moderního cvičení s hudbou, bude vybaven dovednostmi a znalostmi o organizační a metodické činnosti využitelné v pedagogické praxi a ve střediscích pro volný čas.
Student si prohlubuje poznatky z hudebně pohybové a taneční výchovy, získává základní znalosti o vytváření jednoduchých choreografií při cvičení s hudbou, seznamuje se s vhodným členěním cvičební jednotky, s fyziologickými zásadami a osvojuje si techniky vybraných moderních forem cvičení s hudbou.
|
Předpoklady
|
The student must have realized credits from Basic and Rytmic gymnastic.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
Účast na výuce 80 %, prezentace tvůrčí činnosti založené na získaných dovednostech a znalostech. Vypracování charakteristiky vybrané formy cvičení a sestavení zásobníku cviků. Vystoupení pohybové skladby.
|
Doporučená literatura
|
-
Blahušová, E. Pilates a jóga pro sportovce. Praha, 2008.
-
Jarkovská, H. Cvičení s náčiním. Praha: Grada, 2009.
-
Kubrychtová Bártová, H. Jóga. Praha, 2007. ISBN 978-80-247-2071-5.
-
Macáková, M. Aerobik. Praha: Grada, 2001.
-
Payne, H. Kreativní pohyb a tanec ve výchově, sociální a klinické praxi. Praha, 1999.
-
Skopová, M. Aerobik - kompletní průvodce. Praha: Grada, 2008.
-
Tománková, K. Fitball pro muže i ženy. Brno, 2005.
-
Toufarová, H. Aerobik s dětmi. Olomouc: Hanex, 2003.
-
Vinšová, M. Moderní tanec ve volnočasových aktivitách. Ústí nad Labem, 2012.
|