Vyučující
|
-
Heidler Josef, Mgr.
-
Žák Marcel, PaedDr.
-
Cihlář David, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Florbal 1. Výklad pravidel, základní manipulace s hokejkou, driblink, vedení míčku. 2. Zpracování míče a přihrávání. 3. Střelba 4. Uvolňování s míčkem a bez míčku, dorážení a tečování 5. Obsazování hráče s míčem a bez míče, obrana prostoru (obranné HČJ) 6. Zápočty (test a praktické) Rozhodování, řízení utkání, organizace. Veškeré podklady a ukázky jednotlivých testů naleznete v systému Mooodle zde: https://moodle.pf.ujep.cz/course/view.php?id=468
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je zvládnutí základních herních činností jednotlivce, herních kombinací a herních systémů v podmínkách utkání, znalost základní terminologie (postoj, postavení, přihrávka, nahrávka, atd.), znalost grafického značení herních situací a základy rozhodování utkání.
Student je po absolvování předmětu - schopen organizovat provoz v absolvovaném spektru her, - dokáže rozhodovat utkání na úrovni rekreační či jinak orientované tělesné výchovy, - dokáže definovat klíčová místa pro zlepšování herních dovedností ve vybraných hrách a vysvětlit důvody případných zásahů v rámci kultivace herních dovedností, - umí připravovat, vést cvičební jednotky s obsahem her, - dokáže využívat transfer z jiných pohybových her, - uplatňuje variabilně provoz her s ohledem na úroveň herních dovedností účastníků, prostorové a materiální podmínky. - Orientuje se v základní terminologii vybraných her, - umí definovat předpoklady k úspěšnému provozování vybraných her. - Umí využít nabytých kompetencí pro další případné rozšíření znalostí a dovedností v problematice. - Umí specifikovat základní dovednostní limity účastníků, stanovovat potřebné prostorové a materiální podmínky pro provozování vybraných her. - Má přehled o institucionálním zabezpečení provozování vybraných her. - Umí popsat možnosti ovlivňování účastníků prostřednictvím provozování her ve smyslu rozvoje pohybových schopností, socializace jedinců apod. - Dokáže demonstrovat vybrané herní dovednosti.
|
Předpoklady
|
Znalost pravidel her. Základní pohybové a herní dovednosti získané na základní resp. střední škole.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Didaktický test, Systematické pozorování studenta
Florbal s didaktikou 1. Aktivní účast na výuce. 2. Přezkoušení z platných pravidel, terminologie a grafického značení herních situací. 3. Herní výkon v utkání. 4. Praktické testy: a) vedení míčku, zpracování a přihrávání míčku, b) uvolňování s míčkem a bez míčku c) střelba d) rozhodování a řízení utkání
|
Doporučená literatura
|
-
HANÍK, Z., VLACH, J. a kol. Volejbal 2. 1.vyd. Praha: Olympia, 2008. 347 s..
-
LEBEDA,L.-VLACH,J. Základy teorie a didaktiky basketbalu a volejbalu. Ústí nad Labem,UJEP PF. 1992.
-
POKORNÝ, I. & VLČEK, K. Softbal a florbal..
-
ROUBAL, B. ET AL. Základy florbalu..
|