Předmět: P.E. games for kids

» Seznam fakult » PF » KT1
Název předmětu P.E. games for kids
Kód předmětu KT1/E003
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Kresta Jan, Mgr. Ph.D.
  • Vojtíková Lenka, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1.Drobné pohybové hry - systematika pohybových her, soutěží a zábavných cvičení, hry ve vývoji člověka, vývoj PH na základě vzniku a vývoje jednotlivých kultur, systematika DPH, vliv DPH na rozvoj osobnosti člověka, využití DPH v různých částech vyučovací hodiny. Zadání metodických výstupů. Ukázky DPH. 2.Ukázky a praktická cvičení - DPH podle zadaných témat   3. - 14. DPH - obsah hodin je přesně vymezen metodickými výstupy a je tvořen tak, aby zatížení nebylo během jedné vyučovací jednotky jednostranné.  

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení

Znalosti Student po absolvování předmětu umí popsat, vysvětlit roli drobných pohybových her v procesu socializace osobnosti . Prakticky vedenou výukou si vytvoří zásobník her jako základ využitelný v pohybových (velkých) či sportovních hrách. Dovednosti Student umí realizovat spektrum her, umí je vhodně komponovat a vybírat.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test, Systematické pozorování studenta

Aktivní účast ve výuce. Absolvování metodického výstupu podle zadaného tématu, vedení rozcvičení v bloku před vlastním výstupem je-li uveden na prvním místě přehledu výstupů v hodině. Porozumění problematiky používané terminologie a vymezení pojmů, které bude ověřeno písemnou či ústní formou.
Doporučená literatura
  • HRKAL,J., HANUŠ,R. Zlatý fond her II. Praha: Portál, 1998..
  • MAZAL, F. Hry a hraní pohledem ŠVP.. Olomouc: Hanex, 2007.
  • MAZAL, F. Pohybové hry a hraní. 1. vyd. Olomouc HANEX, 2000, 292 s. ISBN 80-85783-29-0..
  • MŠMT. Metodický pokyn k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví dětí, žáků a studentů ve školách a školských zařízeních zřizovaných Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Praha: MŠMT, 2005.
  • NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 1. vyd. Praha Portál, 1998, 328 s. ISBN 80-7178-218-1..
  • NEUMAN, J., ĎOUBALÍK, P. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě.. Praha: PORTÁL, 2007. ISBN 978-80-7367-276-8.
  • NEUMAN,J., aj. Překážkové dráhy, lezecké stěny a výchova prožitkem. I. vyd. Praha: Portál. 1999..
  • PERIČ, T. Hry ve sportovní přípravě dětí.Praha: Grada, 2004.
  • TŮMA, M. & TKADLEC, J. Hry s míčem pro děti. 1.vydání.. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0707-1.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr