Course: Special education and inclusive education

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Special education and inclusive education
Course code KSSP/Q630
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Zilcher Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. 1. vyd.. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
  • FISCHER, Slavomil., ŠKODA, Jiří., SVOBODA, Zdeněk., ZILCHER, Ladislav. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specif. potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální.. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80- 7387-792-.
  • MÜLLER, O. a kol. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: UP, 2004. ISBN 80-244-0231-9.
  • PIPEKOVÁ, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno:Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
  • ŚAUEROVÁ, M. a kol. Speciální pedagogika v praxi. Komplexní péče o děti s e SPUCH. 1. vyd.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4369-1.
  • SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 2. vyd.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
  • VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. 2. rozšířené a přeprac. vydání.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071- 9.
  • VÍTKOVÁ, M. Podpora vzdělávání dětí a žáků s těžkým zdravotním postižením. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství, 2001.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester