Course: Speech therapy diagnostics and intervention

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Speech therapy diagnostics and intervention
Course code KSSP/Q5411
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • HARTMANN, B., LANGE, M. Mutismus v dětství, mládí a dospělosti. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7287-021-8.
  • KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí.. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.
  • LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
  • LECHTA, V., KRÁLIKOVÁ, B. Když naše dítě nemluví plynule. Koktavost a jiné neplynulosti řeči. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-849-4.
  • LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči u dětí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-433-5.
  • LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti.. Praha: Portál, 2005.
  • LEJSKA, M. Poruchy verbální komunikace a foniatrie.. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-038-7.
  • MORALES, C. Orofaciální regulační terapie.. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.
  • PEŠAT, P., PEŠATOVÁ, I., TOMICKÁ, V.. Pragmatic Communication Disorder in Socially Disadvantaged First-Grade Pupils.. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání., 2018.
  • SMOLÍK, F. Vývoj receptivní znalosti jazyka v prvních dvou letech života. Československá psychologie, 2006, 50, 238-250.. ČSAV, 2006.
  • SOVÁK, M. Logopedie. Metodika a didaktika.. Praha: SPN, 1987.
  • ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
  • VOHRADNÍK, M. Poruchy řečové komunikace u velofaryngeální insuficience. Dolní Břežany: Scriptorium, 2001. ISBN 80-86197-24-7.
  • VRBOVÁ R. A KOL. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti. UPOL, 2015.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester