Course: Education and diagnostics of the individuals with the behavioral disorders and the special learning disabilities

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Education and diagnostics of the individuals with the behavioral disorders and the special learning disabilities
Course code KSSP/Q5319
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • AMFT, H., GERSPACH, M., MATTNER, D. Kinder mit gestörter Aufmerksamkeit. ADS als Herausforderung für Pedagogik und Terapie. Stuttgart: W. Kohlhammer GmbH, 2004. ISBN 3-17-018216-1.
  • ARCELUS, J., MUNDEN, A. Poruchy pozornosti a hyperaktivita.. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-625-X.
  • BARTOŇOVÁ, M. Kapitoly ze specifických poruch učení II. Reedukace specifických poruch učení (ed). Brno: Paido, 2005. ISBN 80-210-3613-3.
  • KLENKOVÁ, J. Diagnostika předškoláka. Brno: MC nakladatelství, 2003. ISBN 80-239-0082-X.
  • KUCHARSKÁ, A. - ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? 1. vyd.. Praha: Scentia, 2004. ISBN 80-7183-291-X.
  • NOVÁK, J. Dyskalkulie. Specifické poruchy počítání. 1. vyd.. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. ISBN 80-85808-82-X.
  • PACLT, I. a kol. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1426-4.
  • POKORNÁ, V. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení.. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-151-7.
  • POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy v dětství a dospělosti. 1.vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
  • STERNBERG, R., GRIGORENKO, E. Dynamic Testing. New York: Cambridge University Press, 2000. ISBN 06520-8358.
  • ŠVANCAROVÁ, D., KUCHARSKÁ, A. Test rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. Praha: Scentia, 2001. ISBN 80-7183-221-9.
  • TAYLOR, M. H. Dynamic Assessment With Pre-school Children: Implementation Integrity and Perceptions by Various Stakeholders of Relative Usefulness. American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine Vol 172., 2005.
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-4.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester