-
BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy.. Praha: Zvon, 1996.
-
DUPUIS, A. Philosophy of Education in Historical Perspective. University Press of America, 1985.
-
GUTEK, G. L. Historical and Philosophical Foundations of Education,. Columbus, Ohio: Merrill Prentice Hall, 2001.
-
HÁBL, J. Lekce z lidskosti v životě a díle Jana Amose Komenského. Praha: Návrat, 2011. ISBN 978-80-7435-084-9.
-
HÁBL, J. Učit (se) příběhem. Komenského Labyrint a didaktické možnosti narativní alegorie. Brno: Host, 2013.
-
Hejna, D. Základy filosofické antropologie a filosofie výchovy. Ústí nad Labem, 2007.
-
HORKÁ, H., HRDLIČKOVÁ, A. Výchova pro 21. století. Brno: Paido, 1998.
-
KNIGHT, G.R. Philosophy and Education. Andrews University Press, 2006.
-
MICHÁLEK, J. Topologie výchovy. (Místo výchovy v životě člověka).. Praha: Oikúmené, 1996.
-
PALOUŠ, R. K filosofii výchovy. (Východiska fundamentální agogiky). Praha: SPN, 1991.
-
Pelcová, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha, 2000.
-
PINC, Z. Fragmenty k filosofii výchovy. Eseje a promluvy z let 1992 - 1998. Praha: OIKOYMENH, 1999.
-
WINCH, C., GINGELL, J. Philosophy of Education: the Key Concepts. Routledge, 2008.
-
WOODS, R., BARROW, R. An Introduction to Philosophy of Education. Routledge, 2006.
-
YVONNE, R., GERHARD, P. Philosophy of Education in the Era of Globalization. Routledge, 2009.
|