Course: Social-educational methods of work (re-education, stimulation)

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Social-educational methods of work (re-education, stimulation)
Course code KSSP/Q157
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J. - ŠMARDA, R. S kamarády do školy. I.a II. díl.. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-01471-8.
  • BOGDANOWITZOVÁ, M., SWIERKOSZOVÁ, J. Metoda dobrého startu. 1. vyd.. Ostrava: Kasimo, 1998. ISBN 80-902497-0-1.
  • DOLEŽALOVÁ, Jana. Děti čtou a nevědí o čem. 1.vyd.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-869-2.
  • JANEČKOVÁ, D. Hry pro pravo-levou orientaci. 1. vyd.. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2004. ISBN 80-7311-024-5.
  • JUCOVIČOVÁ, D. - ŽÁČKOVÁ, H. Děti s odkladem školní docházky a jejich úspěšný start ve škole. 4. aktualiz. vyd.. Praha: D+H, 2005. ISBN 80-903579-0-3.
  • JUCOVIČOVÁ, D. - ŽÁČKOVÁ, H. Smyslové vnímání. Metody reedukace specifických poruch učení.. Praha: D+H, 2003. ISBN 80-239-4467-3.
  • JUCOVIČOVÁ, Drahomíra, ŽÁČKOVÁ, Hana. Reedukace specifických poruch učení u dětí. 1.vyd.. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-474-8.
  • KUCHARSKÁ, A. - ŠVANCAROVÁ, D. Bezstarostné roky? 1. vyd.. Praha: Scentia, 2004. ISBN 80-7183-291-X.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. 1. vyd.. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-1040-4.
  • MATĚJČEK, Z. Dyslexie, specifické poruchy čtení. 3. upr. vyd.. Jinočany: H + H, 1995. ISBN 80-857-8727-X.
  • MICHALOVÁ, Z. Reedukace a kompenzace dyslexie, dysgrafie, dysortografie.. Liberec: TUL, 2011. ISBN 978-80-7372-744-4.
  • NOVÁK, J. Dyskalkulie. Specifické poruchy počítání. 1. vyd.. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2000. ISBN 80-85808-82-X.
  • POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 4. vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
  • POKORNÁ, Věra. Vývojové poruchy v dětství a dospělosti. 1.vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
  • SINDELAROVÁ, B. Předcházíme poruchám učení. 4. vyd.. Prah: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-262-1.
  • ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10. zcela přeprac. a rozš. vyd.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-800-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester