Course: Integrative and inclusive education

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Integrative and inclusive education
Course code KSSP/Q1210
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Svoboda Zdeněk, Mgr. Ph.D.
  • Zilcher Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, E. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
  • HAMMEKEN, P. A. Inclusion: 450 strategies for success: a practical guide for all educators who teach students with disabilities.. Minnetonka: Peytral Publications Inc, 2000. ISBN 1-890455-25-3.
  • KVĚTOŇOVÁ, L., PROUZOVÁ, R. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání.. Praha: UK, 2010. ISBN 978-80-7290-472-3.
  • LECHTA, V. (ed.). Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
  • PRŮCHA, J. Srovnávací pedagogika.. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-155-7.
  • VÁGNEROVÁ, M., HADJ-MOUSSOVÁ, Z., ŠTECH, S. Psychologie handicapu. 2. přepr. vyd.. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-7184-929-4.
  • VÍTKOVÁ, M. Integrativní/inkluzivní nebo segregativní vzdělávání žáků s tělesným postižením. Školní vzdělávací programy. [online]. Dostupné na: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=552 [cit. 5. 10. 2014].. 2006.
  • ZILCHER, L. Analýza používaných inkluzivně didaktických strategií v ČR a USA.. Ústí nad Labem: PF UJEP, 2013. ISBN 978-80-7414-680-0.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester