Course: Theoretical and applicable aspects of the speech therapy and deaf education 2

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Theoretical and applicable aspects of the speech therapy and deaf education 2
Course code KSSP/77314
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Hádková Kateřina, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let.. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
  • DURDILOVÁ, Lucie a Jiřina KLENKOVÁ. Slovní zásoba dětí předškolního věku. Praha: Pedf UK, 2014. ISBN 978-80-7290-770-0.
  • GRIMM, H., SCHÖLER, H., MIKULAJOVÁ, M. Heidelberger Sprachentwicklungstest H-S-E-T, Heidelberský test vývoje řeči H-S-E-T. Brno: Psychodiagnostika, 1997.
  • Kejklíčková, I. Vady řeči u dětí.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9292-2.
  • KLENKOVÁ, J. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí.. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-91-5.
  • LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
  • LECHTA, V. Symptomatické poruchy řeči.. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-572-5.
  • LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.
  • MORALES, C. Orofaciální regulační terapie.. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-105-0.
  • PEŠAT, P., PEŠATOVÁ, I., TOMICKÁ, V.. Pragmatic Communication Disorder in Socially Disadvantaged First-Grade Pupils.. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání., 2018.
  • SAIDLOVÁ MÁLKOVÁ, Gabriela a Filip SMOLÍK. Diagnostika jazykového vývoje: diagnostická baterie pro posouzení vývoje jazykových znalostí a dovedností dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4239-7.
  • SMOLÍK, F. Vývoj receptivní znalosti jazyka v prvních dvou letech života. Československá psychologie, 2006, 50, 238-250.. ČSAV, 2006.
  • ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. a kol. Klinická logopedie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
  • VOHRADNÍK, M. Poruchy řečové komunikace u velofaryngeální insuficience. Dolní Břežany: Scriptorium, 2001. ISBN 80-86197-24-7.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester