Course: Work with a school class

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Work with a school class
Course code KSSP/77311
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Smolík Arnošt, PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha, 1994. ISBN 80-7178-083-9.
  • FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178626-8.
  • GRECMANOVÁ,H., URBANOVSKÁ,E. Aktivizační metody ve výuce, prostředek ŠVP. Olomouc: Hanex, 2007. ISBN 80-85783-73-8.
  • LAŠEK, J. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Hradec Králové : Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980.
  • LOKŠANOVÁ, I., LOKŠA, J. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál, 1999.
  • MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-807-3576-790.
  • NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.
  • Petty G. Moderní vyučování. - Portál, Praha.. 1996.
  • REITMAYEROVÁ, E., BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba : metody pro vedoucích skupin a učitele. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-317-8.
  • SMITH, Ch. Třída plná pohody. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-097-9.
  • SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.
  • Střelec, S. et al. Kapitoly z teorie a metodiky výchovy I.. Brno: Paido, 1998.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester