Course: Praxis III

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Praxis III
Course code KSSP/77310
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 8
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Smolík Arnošt, PhDr. Ph.D.
  • Bauer David, Mgr.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, ve znění pozdějších předpisů.
  • Vyhláška č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a některých náležitostech plnění povinné školní docházky ve znění pozdějších předpisů.
  • Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů ve znění pozdějších předpisů.
  • Zákon 561/2004 Sb. ze dne 24. září 2004 o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů.
  • ČÁP,J.,Mareš,J. Psychologie pro učitele.. Praha: Portál, 2007.
  • FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
  • MERTIN, V., KREJČOVÁ, L. Metody a postupy poznávání žáka: pedagogická diagnostika.. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-807-3576-790.
  • POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. 4. vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-817-3.
  • Vágnerová. Školní poradenská psychologie pro pedagogy. Praha, 2005. ISBN 80-246-1074-4.
  • VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester