Course: Geriatric psychiatry

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Geriatric psychiatry
Course code KSSP/7717
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • GAMON, D., a A. BRAGDON. Mozek a jak ho cvičit. Vyd. 3. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-803-6.. Portál, 2010.
  • HEILMAN, K., a E. VALENSTEIN. Clinical Neuropsychology. Oxford University Press, 2012.
  • HORT, K. Paměť a její poruchy: paměť z hlediska neurovědního a klinického. 1.vyd. Praha: Maxdorf, 2007. 422 s. ISBN 978-80-7345-004-5. 2007. ISBN 978-80-7345-004-5.
  • INGRAM, J. Cesta za tajemstvím mozku: hořící dům. Ostrava: OLDAG, 1996. ISBN 80-85954-12-5.. 1996.
  • KOUKOLÍK, F. Lidský mozek.. Praha: Portál, 2002.
  • MALIA, K., a A. BRANNAGAN. Jak provádět trénink kognitivních funkcí: praktická příručka pro každého. Cerebrum, 2010. ISBN 80-904357-3-5. 2010.
  • PREISS, M.. Klinická neuropsychologie. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-7169-443-6. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7169-443-6.
  • PREISS, M., KŘIVOHLAVÝ, J. Trénování paměti a poznávacích schopností. Praha: Grada Publishing, 2009, ISBN: 978-80-247-2738-7.. Praha: Grada Publishing, 2009.
  • Rektor, I., a kol. Centrální poruchy hybnosti v praxi-movement disorders. 1.vyd. Praha: Triton, 2003. 196 s.. ISBN 80-7254-418-7.
  • STAUB, G. Cvičíme paměť.1.vyd. Brno: Computer Press, 2007. 100s. ISBN 978-80-251-1539-8. 2007. ISBN 978-80-251-1539-8.
  • UNSWORTH, C. Cognitive and perceptual dysfunction: a clinical reasoning approach to evaluation and intervention. Philadelphia: F.A. Davis, c1999. ISBN 978-0-8036-0399-8.. F. A. Davis Company, 2009.
  • VOSTRÝ, M. et al.. Efektivita edukační intervence u osob trpících Alzheimerovou chorobou. Ústí nad Labem: FZS UJEP, 2018. ISBN 978-80-7561-117-8.
  • VOSTRÝ, M., FISCHER, S. a I. ŽUKOV. Podpora sociální adaptability osob s Alzheimerovou chorobou lehkého typu.. Česká a Slovenská psychiatrie, 2019.
  • VOSTRÝ, M. Podpora osob s Alzheimerovou chorobou za využití informačních a komunikačních technologií. Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta zdravotnických studií,, 2019. ISBN 978-80-7561-158-4.
  • VOSTRÝ, M.. Selected opportunities for access to geriatric clients from the perspective of assisting professions. Journal of Education Culture and Society, 2018.
  • VOSTRÝ, M., VETEŠKA, J., FISCHER, S., LANKOVÁ, B., ŠKODA, J., ZEMANOVÁ, P. a K. PANČOCHA. Kognitivní rehabilitace seniorů: Psycho-sociální a edukační souvislosti. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-2866-2.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester