Course: Strategy of education of individuals with the autism spectrum and combined disabilities

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Strategy of education of individuals with the autism spectrum and combined disabilities
Course code KSSP/7548
Organizational form of instruction Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 1
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Zilcher Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ADAMUS, Petr, VANČOVÁ, Alica a LÖFFLEROVÁ, Monika. Poruchy autistického spektra v kontextu aktuálních interdisciplinárních poznatků.. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. ISBN 978-80-7464-957-.
  • BAZALOVÁ, Barbora. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1195-2.
  • BONCI, Benedetta, Rita CENTRA, Lucio COTTINI a Giacomo VIVANTI. Autismus: jak pracovat s dětmi a dospívajícími s poruchami autistického spektra : komplexní manuál a rádce při realizaci inkluzivního vzdělávání pro. Praha: Nakladatelství Logos, 2017. ISBN 978-80-906707-1-6.
  • ČADILOVÁ, Věra, Hynek JŮN a Kateřina THOROVÁ. Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-319-2.
  • GRIFFIN, Simone a Dianne SANDLER. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0177-9.
  • HÁJKOVÁ, Vanda a kol. Bazální stimulace, aktivace a komunikace v edukaci žáků s kombinovaným postižením:. Praha: Somatopedická společnost, 2009. ISBN 978-80-904464-0-3.
  • HRDLIČKA, Michal, ed. a KOMÁREK, Vladimír, ed. Dětský autismus: přehled současných poznatků. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0686-6.
  • MCHENRY, Irene a Carol MOOG. Aktivity pro starší děti s PAS: jak budovat sebevědomí, vnitřní klid a vztahy. Praha: Portál, 2019. ISBN 978-80-262-1533-2.
  • MILLER, Arnold a Theresa C. SMITH. 101 tipů pro rodiče dětí s autismem: účinná řešení každodenních problémů.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1106-8.
  • OPATŘILOVÁ, D. Metody práce u jedinců s těžkým postižením a více vadami.. Brno: MU, 2005. ISBN 80-210-3819-5.
  • PÁTÁ. Mé dítě má autismus. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2683-0.
  • SELNER, Martin. Autismus & Chardonnay.. Praha: Paseka, 2017. ISBN 978-80-7432-862-6.
  • ŠPORCLOVÁ, Veronika. Autismus od A do Z. Praha: Pasparta, 2018. ISBN 978-80-88163-98-5.
  • TUCKERMANN, Antje, Anne HÄUßLER a Eva LAUSMANN. Strukturované učení v praxi: uplatnění principů. Praha: Pasparta, 2014. ISBN 978-80-905576-3-5.
  • VOSMIK, Miroslav a BĚLOHLÁVKOVÁ, Lucie. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole: možnosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-687-2.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester