Course: Inclusive education and the individual study plan

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Inclusive education and the individual study plan
Course code KSSP/7516
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Master
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 2
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Zilcher Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ARMSTRONG, Felicity; ARMSTRONG, Derrick; BARTON, Len. Inclusive education: Policy, contexts and comparative perspectives. Routledge. NY: David Fulton Publishers Ltd, 2016.
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue. Brno: Masarykova univerzita, 2016.
  • BITTMANNOVÁ, Lenka. Speciálněpedagogické minimum pro učitele: co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními. Praha: Pasparta, 2019.
  • BROWN, Zeta. Inclusive Education: Perspectives on pedagogy, policy and practice. Routledge. Routledge, 2016.
  • BRYANT, Diane P.; BRYANT, Brian R.; SMITH, Deborah D. Teaching students with special needs in inclusive classrooms. Sage Publications, 2019.
  • ČADILOVÁ, Věra a Zuzana ŽAMPACHOVÁ. Tvorba individuálních vzdělávacích plánů: pro žáky s poruchou autistického. Praha: Pasparta, 2016.
  • GLAZZARD, Jonathan, Jane STOKOE, Alison HUGHES, Annette NETHERWOOD a Lesley NEVE. Teaching & supporting children with special educational needs & disabilities in primary schools. Los Angleles: SAGE, 2015.
  • HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: [teorie a praxe].. Praha: Grada, 2010.
  • HORNBY, Garry. Inclusive special education: evidence-based practices for children with special needs and diabilities. New York: Springer, 2014.
  • KALEJA, Martin. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, 2015.
  • KOVÁŘOVÁ, R., JANKŮ, K. Postavení a kompetence speciálního pedagoga v rámci integračního procesu na běžné škole. Ostrava: OU, 2008. ISBN 978-80-7368-548-5.
  • KVĚTOŇOVÁ-ŠVECOVÁ, Lea, ed. a PROUZOVÁ-KVĚTOŇOVÁ, Regina, ed. Speciální pedagogika v podmínkách inkluzivního vzdělávání.. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2010.
  • LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
  • LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1.vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
  • VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní/inkluzivní nebo segregativní vzdělávání žáků s tělesným postižením. Školní vzdělávací programy [online].. Dostupné na: http://svp.muni.cz/ukazat.php?docId=552 [cit. 5. 10. 2014].
  • ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-262-0044-4.
  • ZILCHER, Ladislav a Zdeněk SVOBODA. Inkluzivní vzdělávání: efektivní vzdělávání všech žáků. Praha: Grada, 2019.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester