Course: Speech therapy 1

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Speech therapy 1
Course code KSSP/73410
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • GRUBER, D. Zlatá kniha komunikace. 4. dopl. vyd.. Ostrava: Gruber - TDP, 2011. ISBN 978-80-85624-30-4.
  • KAVKA, S. Fonetika a fonologie. 3. vyd.. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. ISBN 80-7042-523-7.
  • KLENKOVÁ, J. Logopedie. 1. vyd.. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1110-9.
  • KRAHULCOVÁ, B. Dyslálie. 1. vyd.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-413-8.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dětské řeči. Logopedická prevence. 5. přeprac. vyd.. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-598-7.
  • KUTÁLKOVÁ, D. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 2. vyd.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3080-6.
  • LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. 1. vyd.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
  • LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-961-5.
  • MACHAČ, P., SKARNITZL, R. Fonetická segmentace hlásek. 1. vyd.. Praha: Epocha, 2009. ISBN 978-80-7425-031-6.
  • PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. Poznatky vývojové psycholingvistiky. 1. vyd.. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3603-7.
  • VAŇKOVÁ, I. Nádoba plná řeči. 1. vyd.. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1122-8.
  • VITÁSKOVÁ, K., PEUTELSCHMIEDOVÁ, A. Logopedie. 1. vyd.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. ISBN 80-244-1088-5.
  • VRBOVÁ R. A KOL. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti.. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4676-9.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester