Course: Remedial education

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Remedial education
Course code KSSP/7149
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Summer
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Vostrý Michal, doc. PhDr. Ph.D.
  • Škoda Jiří, prof. PhDr. Ph.D., MBA
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified
KSSP/7129 and KSSP/7139

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • ASKANAS, V., SERRATRICE, G., ENGEL, W., K. (Eds.). Inclusion-Body Myositis and Myopathies.. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.
  • BARTOŇOVÁ, M., BYTEŠNÍKOVÁ, I. ET AL. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. 1. vyd.. Brno: MU, 2013.
  • BARTOŇOVÁ, M., PITNEROVÁ, P. ET AL. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd.. Brno: MU, 2013.
  • BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. ET AL. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy.. Brno: MU, 2013.
  • BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. ET AL. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu.. Brno: MU, 2013.
  • FIALOVÁ, I., OPATŘILOVÁ, D., PROCHÁZKOVÁ, L. Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání.. Brno: Paido, 2012.
  • FISCHER, S., ŠKODA, J., SVOBODA, Z., ZILCHER, L. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se specifickými potřebami v oblasti somatické, psychické a sociální.. Praha: Triton, 2014. ISBN 978-80-7387-792-7.
  • GRAYSON, R., WING, J., TUSIINE, H., OXTOBY, G., MORLING, E. Supporting Children with Cerebral Palsy.. Abingdon: Routledge, 2016.
  • LEVITT, S., ADDISON, A. Treatment of Cerebral Palsy and Motor Delay.. Hoboken: John Wiley & Sons, Inc., 2019.
  • OPATŘILOVÁ, D. Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita, 2014.
  • OPATŘILOVÁ, D., ZÁMEČNÍKOVÁ, D. Možnosti speciálně pedagogické podpory u osob s hybným postižením.. Brno: MU, 2008. ISBN 978-80-210-4575-0.
  • PANTELIADIS, CH., P. (Ed.). Cerebral Palsy. A Multidisciplinary Approach.. Thessaloniki: Aristotle University of Thessaloniki, 2018.
  • VÍTKOVÁ, M. Somatopedie. Distanční studijní text.. Opava: Slezská univerzita, 2019.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester