Course: Special education

» List of faculties » PF » KSSP
Course title Special education
Course code KSSP/7115
Organizational form of instruction Lecture + Lesson
Level of course Bachelor
Year of study not specified
Semester Winter
Number of ECTS credits 3
Language of instruction Czech
Status of course Compulsory
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Pešatová Ilona, doc. PhDr. PaedDr. Ph.D.
  • Svoboda Zdeněk, Mgr. Ph.D.
  • Zilcher Ladislav, doc. PhDr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
unspecified, unspecified
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • BARTOŇOVÁ, M. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. 1. vyd.. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
  • BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, et al. Inkluze ve škole a ve společnosti jako interdisciplinární téma: Inclusion in schools and society as an interdisciplinary issue. 2., upravené vydání.. Brno: Masarykova univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8140-6.
  • BAZALOVÁ, B. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v zemích Evropské unie a v dalších vybraných zemích. 1. vyd.. Brno: Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3971-X.
  • FISCHER, S., ŠKODA, J. Speciální pedagogika. Edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním.. Praha: TRITON, 2007. ISBN 978-80-7387-014-0.
  • HORNBY, Garry. Inclusive special education: evidence-based practices for children with special needs and diabilities.. New York: Springer, 2014. ISBN 978-1-4939-1482-1.
  • LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
  • LECHTA, Viktor. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1.vyd.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.
  • MICHALÍK, J., BASLEROVÁ, P., FELCMANOVÁ. A KOL. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění.. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4675-2.
  • MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami.. Olomouc: UP, 2001. ISBN 80-244-0231-9.
  • PEŠATOVÁ, I., TOMICKÁ, V. Úvod do integrativní speciální pedagogiky. 1. vyd.. Liberec: TUL, 2007. ISBN 80- 7083-268-5.
  • PIPEKOVÁ, J. (ed.). Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozšíř. a přeprac. vyd.. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
  • PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3.rozšíř. a přeprac. vyd.. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0.
  • RENOTIÉROVÁ, M., LUDÍKOVÁ, L. a kol. Speciální pedagogika. 4. vyd.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1475-9.
  • SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 2. vyd.. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
  • VALENTA, M. Přehled speciální pedagogiky.. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
  • VÍTKOVÁ, M. (ed.). Integrativní speciální pedagogika. 2. rozšířené a přeprac. vydání.. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-071- 9.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester