In the course, we assume that the course will take place with the active cooperation of students directly in the seminar. The content consists of basic information about methods and forms of work with literary texts intended for preschool children, using knowledge about the genre structure of children's literature. We pay attention to the issue of pre-literacy and the development and support of future active reading. Students will acquire the ability to use various audiovisual and other aids to support experiential education - when listening, working with a puppet, picture curriculum, illustration, picture book and when communicating over literary examples.
|
-
BYTEŠNÍKOVÁ, I. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3008-0.
-
Doláková, S. Umíte to s pohádkou? Práce s příběhy v MŠ a ZŠ.. Praha: Portál, 2015.
-
GEBHARTOVÁ, V. Jak a co číst dětem v MŠ.. Praha: Portál, 2011.
-
Chaloupka, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995.
-
Chaloupka, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha: Victoria Publishing, 1995.
-
Jirásek, I. Zážitková pedagogika.. Praha: Portál, 2019.
-
OPRAVILOVÁ, E.; GEBHARTOVÁ, V. Rok v mateřské škole. Praha: Portál, 2011.
-
Tomášková. I. Rozvíjíme předčtenářskou gramotnost v mateřské škole.. Praha: Portál, 2015.
-
Zelinová, M. Hry pro rozvoj emocí. Praha: Portál, 2011.
|