Předmět: The Czech language course for Erasmus students (the intensive course)

» Seznam fakult » PF » KPR
Název předmětu The Czech language course for Erasmus students (the intensive course)
Kód předmětu KPR/E014
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šindelářová Jaromíra, doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
Contents of the course is aimed to teaching Czech as a foreign language, especially to common communication in the Czech environment associated with foreign students? staying at the University of Ústí nad Labem. Attention is paid above all to spoken communication, listening, reading and fundamentals of the Czech grammar. There are also organized trips to explore the Usti Region for students within this course.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení
The aim of the course is to acquaint students with the basics of the Czech language (levels from A1 to A2 of the Common European Framework) with the focus on all four skills (speaking, listening, reading and writing) included realities of the Czech Republic (information about the culture, history, literature, films screenings etc.).
Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen projektovat, vést a hodnotit výuku ve vzdělávacích oborech Práce s drobným materiálem a Konstrukční činnosti pro 1. stupně ZŠ. Student zná principy učení psychomotorickým dovednostem, je schopen stanovovat vzdělávací cíle a využívat adekvátní vzdělávací metody, formy, zásady a prostředky. Student je schopen při vlastní praktické činnosti aplikovat získané znalosti z techniky, zná základní technické materiály a ovládá technologie práce s nimi. Student dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce. Prokazuje tvořivost a nápaditost při výběru vhodných pracovních námětů s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a schopnostem dětí.
Předpoklady
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

pre-exam credit
Doporučená literatura
  • BARFFOVÁ, U., BURKHARDTOVÁ, I. Velká kniha pro malé mistry I a II. Praha: IKAR, 1996.
  • HONZÍKOVÁ, J. Pracovní činnosti na 1. st. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2000.
  • JANOVEC, Jan. Technické materiály v primárním a preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-596-4.
  • KOCIÁNOVÁ, L. A KOL. Praktické činnosti pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: Fortuna, 1997.
  • STANČÍK, L.,DLASK, J. Technické práce. Ústí nad Labem, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází