Předmět: Gifted pupils in primary school

» Seznam fakult » PF » KPR
Název předmětu Gifted pupils in primary school
Kód předmětu KPR/E013
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Lanková Barbora, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
This course explores the multifaceted strategies needed to unlock the potential of gifted learners. The course content includes the characteristics of gifted learners, their dual exceptionality, and methods of working with them in primary schools such as the implementation of differentiated instruction, acceleration and enrichment methodologies.A key component is a thorough understanding of the social and emotional needs of gifted learners along with fostering collaboration between teachers and gifted learners in primary schools.Finally, the focus will be on creating a stimulating environment that provides a comprehensive view of best practices in primary education for gifted learners at the tertiary level.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
Výstupy z učení
The aim of the course is to introduce students to the basic principles of working with gifted pupils in primary school, including their personal characteristics.
Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen projektovat, vést a hodnotit výuku ve vzdělávacích oborech Práce s drobným materiálem a Konstrukční činnosti pro 1. stupně ZŠ. Student zná principy učení psychomotorickým dovednostem, je schopen stanovovat vzdělávací cíle a využívat adekvátní vzdělávací metody, formy, zásady a prostředky. Student je schopen při vlastní praktické činnosti aplikovat získané znalosti z techniky, zná základní technické materiály a ovládá technologie práce s nimi. Student dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce. Prokazuje tvořivost a nápaditost při výběru vhodných pracovních námětů s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a schopnostem dětí.
Předpoklady
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test

Preparation of activities for gifted pupils and active participation in the seminar.
Doporučená literatura
  • BARFFOVÁ, U., BURKHARDTOVÁ, I. Velká kniha pro malé mistry I a II. Praha: IKAR, 1996.
  • HONZÍKOVÁ, J. Pracovní činnosti na 1. st. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2000.
  • JANOVEC, Jan. Technické materiály v primárním a preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-596-4.
  • KOCIÁNOVÁ, L. A KOL. Praktické činnosti pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: Fortuna, 1997.
  • STANČÍK, L.,DLASK, J. Technické práce. Ústí nad Labem, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází