Vyučující
|
-
Janečková Miroslava, PaedDr. PhD.
|
Obsah předmětu
|
This course places a strong emphasis on practical concepts, covering essential topics like money management, budgeting, saving, and fundamental economic principles. Through different types of exercises and activities, the students are shown concrete examples of introducing fundamental topics to children aged 6-10 years.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
The course aims to cover key topics related to financial literacy of primary-school children.
Předmět Finanční gramotnost na 1. stupni ZŠ je zaměřen na přípravu budoucích učitelů k efektivnímu rozvíjení finanční gramotnosti žáků na 1. stupni základních škol. Cílem kurzu je poskytnout studentům základní teoretické i praktické znalosti v oblasti financí, které jsou přizpůsobené věkovým potřebám dětí. Budoucí učitelé se naučí, jak vytvářet a realizovat didaktické aktivity zaměřené na základní finanční pojmy, jako jsou peníze, spoření, rozpočet, příjmy a výdaje. Důraz bude kladen na rozvoj zodpovědného a kritického myšlení žáků při nakládání s finančními prostředky. Součástí kurzu jsou také praktické ukázky výukových materiálů a modelové situace, které mohou studenti využít ve své budoucí praxi.
|
Předpoklady
|
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Esej, Rozhovor
Active participation, Seminar work
|
Doporučená literatura
|
|