Předmět: Development of Mathematical thinking

» Seznam fakult » PF » KPR
Název předmětu Development of Mathematical thinking
Kód předmětu KPR/E010
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Janečková Miroslava, PaedDr. PhD.
Obsah předmětu
Students become familiar with the theory of the concept-formation process. They are introduced the arithmetic needed for illustrative ideas about natural numbers and numerical operations and the theory of simple word problems. Attention is paid to basic geometric concepts in pre-school education, geometric shapes, principles of measurement, geometry in a square grid, modeling, spatial orientation and the development of geometric and spatial imagination.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
Výstupy z učení
The course aims to cover key topics related to mathematical literacy and mathematical thinking of pre-school children.
Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen projektovat, vést a hodnotit výuku ve vzdělávacích oborech Práce s drobným materiálem a Konstrukční činnosti pro 1. stupně ZŠ. Student zná principy učení psychomotorickým dovednostem, je schopen stanovovat vzdělávací cíle a využívat adekvátní vzdělávací metody, formy, zásady a prostředky. Student je schopen při vlastní praktické činnosti aplikovat získané znalosti z techniky, zná základní technické materiály a ovládá technologie práce s nimi. Student dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce. Prokazuje tvořivost a nápaditost při výběru vhodných pracovních námětů s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a schopnostem dětí.
Předpoklady
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test

Active participation, Seminar work
Doporučená literatura
  • BARFFOVÁ, U., BURKHARDTOVÁ, I. Velká kniha pro malé mistry I a II. Praha: IKAR, 1996.
  • HONZÍKOVÁ, J. Pracovní činnosti na 1. st. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2000.
  • JANOVEC, Jan. Technické materiály v primárním a preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-596-4.
  • KOCIÁNOVÁ, L. A KOL. Praktické činnosti pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: Fortuna, 1997.
  • STANČÍK, L.,DLASK, J. Technické práce. Ústí nad Labem, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází