Předmět: Czech for Erasmu students B

» Seznam fakult » PF » KPR
Název předmětu Czech for Erasmu students B
Kód předmětu KPR/E009
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu nespecifikována
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Šindelářová Jaromíra, doc. PaedDr. CSc.
Obsah předmětu
Through simpler literary texts accompanied by vivid illustrations depicting the narrative, students will become acquainted with traditional fairy tales of both Czech and foreign origin, Czech legends, and short stories. They will also delve into the fundamentals of the Czech grammatical system, acquiring and expanding their vocabulary. Practice exercises related to literary themes will reinforce their understanding of grammar and vocabulary. This approach not only enables students to comprehend classic Czech literary works but also equips them to accurately reproduce and actively communicate about them in Czech as a foreign language.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Pracovní činnosti (dílny)
Výstupy z učení
The aim of the course is to teach beginners and slightly advanced non-native speakers to understand spoken and written Czech through working with accessible texts from Czech classical literature.
Student je po úspěšném absolvování předmětu schopen projektovat, vést a hodnotit výuku ve vzdělávacích oborech Práce s drobným materiálem a Konstrukční činnosti pro 1. stupně ZŠ. Student zná principy učení psychomotorickým dovednostem, je schopen stanovovat vzdělávací cíle a využívat adekvátní vzdělávací metody, formy, zásady a prostředky. Student je schopen při vlastní praktické činnosti aplikovat získané znalosti z techniky, zná základní technické materiály a ovládá technologie práce s nimi. Student dodržuje zásady bezpečnosti a hygieny práce. Prokazuje tvořivost a nápaditost při výběru vhodných pracovních námětů s přihlédnutím k věkovým zvláštnostem a schopnostem dětí.
Předpoklady
Předmět nevyžaduje specifické předpoklady.

Hodnoticí metody a kritéria
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta (technické práce), Didaktický test

Active participation in seminars, final test on comprehension of Czech literary text, exam.
Doporučená literatura
  • BARFFOVÁ, U., BURKHARDTOVÁ, I. Velká kniha pro malé mistry I a II. Praha: IKAR, 1996.
  • HONZÍKOVÁ, J. Pracovní činnosti na 1. st. ZŠ. Plzeň: ZČU, 2000.
  • JANOVEC, Jan. Technické materiály v primárním a preprimárním vzdělávání. Ústí nad Labem, 2013. ISBN 978-80-7414-596-4.
  • KOCIÁNOVÁ, L. A KOL. Praktické činnosti pro 1. - 5. ročník ZŠ. Praha: Fortuna, 1997.
  • STANČÍK, L.,DLASK, J. Technické práce. Ústí nad Labem, 1989.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází