| Název předmětu | Penitenciární a postpenitenciární péče |
|---|---|
| Kód předmětu | KPAD/E002 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Seminář |
| Úroveň předmětu | nespecifikována |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
1. Rizikové společenské jevy a jejich proměny z hlediska vývoje 2. Zdroje a příčiny sociálně rizikových a patologických jevů a deviace I 3. Zdroje a příčiny sociálně rizikových a patologických jevů a deviace II 4. Delikvence, kriminální chování I 5. Delikvence, kriminální chování II 6. Penitenciární proces a jeho zvláštnosti. Prizonizace. 7. Specifika práce v rámci vazebního uvěznění. 8. Specifika práce v rámci výkonu trestu odnětí svobody. 9. Programy zacházení. Tvorby individuálních plánů. Typy aktivit a forem práce. 10. Postpenitenciární péče I. 11. Postpenitenciární péče II 12. Postpenitenciární péče III 13. Probace a mediace. Alternativní programy práce s delikventy.
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
V průběhu studia získají posluchači teoretické i praktické (exkurse, účast na aktivitách s odsouzenými) informace a znalosti o metodách práce s delikventními jedinci. Budou seznámeni se specifiky penitenciární a postpenitenciání praxe. Získají přehled o aktuálních aktivitách a metodách práce, které jsou realizovány v rámci programů zacházení s výše označenými jedinci.
|
| Předpoklady |
|
nespecifikováno
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
Analýza výkonů studenta
|
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|