1st ? 4th Development of the skills acquired from the previous semester in the area of timing technique in basic and compound time signatures of quarter, eighth and half time and their application in the timing of folk songs in two- to four-part arrangements for various types of choirs. Further development of movement expression of the choral composition. Selection of compositions according to the canon of choral compositions for the state final exam. 5th ? 9th Timing of selected choral compositions in polyphonic arrangement. Vocal polyphony (independence of arms), beginnings and endings of individual voices in two-part, three-part and four-part (bicinia, tricinia, quadricinia). Clocking crowns. Recitative method of conducting, agogics. Further development of movement expression of the choral composition. Ligatures and held notes. Included are vocal exercises and models of ascending and descending singing and playing scores. Practicing the repertoire for the state final exam and graduation concert.
|
-
Cantus - čtvrtletník pro sborové umění.
-
Sborová literatura z archivu katedry HV PF UJEP, archivu Unie českých pěveckých sborů, nabídky hudebních vydavatelství (např. Katalog hudebnin českých nakladatelství TALACKO - hudebniny), internetový server www.enoty.eu, www.sbor. cz a další..
-
Brož, J. - Kaňák, Z. Základy dirigování, Panton, Praha, 1982.
-
Buček, M. Sborový zpěv, MU, Brno 1990.
-
Eberhardt, C. Praxis der Chorprobe, C. F. Peters, Frankfurt, 1973.
-
Fischer, E. Příspěvek k teorii dirigování, Hudební fakulta AMU, Praha, 1993.
-
Kolář, J., Štíbrová. I. Sborový zpěv a řízení sboru II., Jc-Audio, Netolice 2011.
-
Pecháček, S. Základy taktování, Univerzita Karlova v Praze - Pdf., Praha, 2003.
-
Pivovarský, L. Základy sbormistrovské techniky, PFO, Ostrava 1986.
-
Wolschke, M. Elementare Dirigierlehre, B. Schott's Söhne, Mainz, 1968.
|