The content focus of continuous pedagogical practice is on pedagogical work with pupils at secondary schools. The goal of continuous practice is to build on and develop the experience gained in previous practices, especially continuous practice at elementary school, towards independent management of the entire educational process, from preparation, through motivation, implementation, fixation, to evaluation of teaching results. The practice is first carried out in the form of listening to a trainee teacher (mentor), then through own outputs.
The outputs, content and specific credit requirements are determined by the branch didactics, to whom the student submits the outputs and the branch didactics awards the credit.
|
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Alternativní vyučovací hodiny teoreticky i prakticky.). Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-8082-7.
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty. (Od hospitace k souvislé praxi.). Hradec Králové: Gaudeamus,, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
-
MAŇÁK, J. AJ. Profesionální praktika z pedagogiky.. Brno: Masarykova univerzita,, 1992. ISBN 80-210-0471-1.
-
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe. (Průvodce pro současné studenty a budoucí učitele). 1. vyd.. Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
ŠTURMA, J. Školní pedagogika - část I.. Hradec Králové: GAUDEAMUS,, 1996. ISBN 80-7041-121-X.
-
ŠVEC, C., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností.. 1. vyd., 1996. ISBN 80-210-1365-6.
-
ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností.. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-87-7.
-
ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování výcviku.. Brno: Masarykova univerzita,, 1998. ISBN 80- 210-1937-9.
-
TVRZOVÁ, I. A KOL. Praxe realizovaná při studiu oboru pedagogika.. Praha,, 2002.
|