|
Vyučující
|
|
|
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: 1. Historie rétoriky. 2. Druhy veřejných projevů podle funkce. 3. Maximy úspěšné komunikace. 4. Zásady působivé a přesvědčivé veřejné řeči. 5. Struktura a členění veřejného projevu. 6. Argumentace ve veřejném projevu. Využití řečnických ozdob ve veřejném projevu. 7. Analýza vybraných veřejných projevů (videozáznam) podle daných hledisek. 8. Nejčastější chyby řečníků. 9. Požadavky na odborné, propagační projevy a slavnostní projevy. 10. Sebeprezentace. 11. Prezentace závěrečné práce (bakalářské). 12. Dialog ve školní praxi. Druhy otázek. Rétorika v základní a střední škole.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Studenti se učí připravovat veřejný projev k různým společenským příležitostem, cvičí se v komunikačních dovednostech, které vedou k dobrému a přesvědčivému mluvnímu výkonu. V rámci seminářů se učí hodnotit své projevy, uvědomovat si chyby, kterých se sami dopouštějí, jsou vedeni ke správnému hodnocení mluvených projevů žáků.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Referát na zadané téma, test rétorických dovedností, sebeprezentace.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Jelínek, M., Švandová, B. Argumentace a umění komunikovat. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009.
-
Kraus, J. Rétorika a řečová kultura. Praha: Karolinum UK, 2004.
-
Wieke, T. Rétorika v praxi. Praha: REBO Productions, 2005.
|