Předmět: EFL didactics 1

» Seznam fakult » PF » KAJ
Název předmětu EFL didactics 1
Kód předmětu KAJ/E019
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Orlova Natalia, doc. CSc.
Obsah předmětu
Témata přednášek: 1.-4. Language teaching development: a brief historical overview. 5.-7. An enlightened, eclectic approach; the subject matter of EFL teaching. The 'professional' teacher. 8.-10. Lexis as an integral part of S, L, R and W. The notion of sub/micro/enabling skills. 11.-12. Grammar skills as an integral part of S, L, R and W; basic principles of teaching grammar. 13. Teaching receptive skills. Listening: principles and practices. Classroom activities for developing listening comprehension. Teaching Reading.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení

Získané způsobilosti Na konci výuky v tomto předmětu studenti - budou chápat základní témata a pojmy z oblasti pedagogického výzkumu vztahujícímu se k výuce angličtiny jako cizího jazyka; - budou schopni chápat pojem komunikační kompetence a dokáží je aplikovat v hodinách simulací a při integraci dovedností rozvíjených v jazykové třídě; - dokáží aplikovat principy komunikativní výuky jazyka; - budou využívat principy uplatnění technik poslechu ve třídě, s níž pracují; - dokáží navrhnout uplatnění takových gramatických jevů, které pomohou studentům procvičit gramatiku ve smysluplném kontextu; - budou schopni vybrat a připravit takové činnosti, které umožní žákům naučit se slovní zásobu.
Předpoklady
.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
100% účast v seminářích - bude ukládána pravidelná četba odborné literatury a další úkoly - studenti se aktivně účastní diskuse a práce v seminářích; - součástí bude i využití metody "Peer-teaching" a bude využíván EPOSTL jako nástroj sebereflexe.
Doporučená literatura
  • Brown, H. Douglas. Teaching by principles: An interactive approach to language pedagogy.. Pearson Education, 2007.
  • Horst, M. Focus on Vocabulary Learning: Oxford Key Concepts for the Language Classroom. Oxford University Press., 2019.
  • Newby, D. Do grammar exercises help? Assessing the Effectiveness of Grammar pedagogy. In Haase, C. & Orlova, N. (eds). ELT ? Current approaches and viewpoints.. Newcastle: Cambridge Scholars., 2014.
  • Orlova, N., Pavlíková, J. Navigátor: Průvodce didaktikou cizích jazyků.. Ústí nad Labem: UJEP., 2013.
  • Scrivener, G. Learning teaching: A guidebook for English language teachers.. Macmillan Books for Teachers., 2011.
  • Thornbury, S. How to teach grammar. Pearson, 1999.
  • Thornbury, S. How to teach vocabulary.. Harlow, 2002.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr