Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek a seminářů: 1. Introduction: What is "culture"? 2. Geography I: The "West" and the "American character" 3. Geography II: Suburbia and Cities 4. The Mythology of the Constitution; 5. The Bill of Rights, Amendments, and Rule of Law ; 6. Race in America I ; 7. Race in America II; 8. Immigration and Identity; 9. Religion in America: The Power of Belief; 10. The American Economy: "Shopping and other Spiritual Adventures in America Today"; 11. History, Public Memory, and Education [to be determined- Texas Textbooks]; 12. Education [to be determined]; 13. Concluding remarks.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Získané způsobilosti: Na konci semestru student: - získá nové kompetence sociokulturní prostřednictvím přednášek, bohaté četby literatury z oblasti kulturních studií a na základě diskusí v seminářích; - posoudí kontroverzní názory; - dokáže argumentovat a učinit závěry z diskuse (ústní i písemnou formou); - zdokonalí se v projektové činnosti a kooperativních technikách; - bude schopen aplikovat a dále rozvíjet získané kompetence jednak při závěrečný
|
Předpoklady
|
.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
aktivní účast na seminářích, zápočtové testy
|
Doporučená literatura
|
-
Oxford Guide to British and American culture.. Oxford: Longman,, 2005.
-
Social focus on ethnic minorities.. Office for National Statistics,, 1996.
-
Bate, W. & Perry, F. Handbook for the study of the United States. Washington, 1989.
-
Cashmore, E. Dictionary of race and ethnic relations.. London: Routledge,, 1996.
-
Crowther, J. Oxford guide to British and American culture: for learners of English.. Oxford: Oxford University Press,, 1999.
-
Luedtke. L.S. Making America. The society and culture of the United States.. Washington,, 1995.
-
Sauvé, V. L., Sauvé, M. Gateway to Canada. London: Longman, 2004.
|