| Název předmětu | Syntax |
|---|---|
| Kód předmětu | KAJ/E010 |
| Organizační forma výuky | Přednáška + Cvičení |
| Úroveň předmětu | Bakalářský |
| Rok studia | nespecifikován |
| Semestr | Letní |
| Počet ECTS kreditů | 5 |
| Vyučovací jazyk | Angličtina |
| Statut předmětu | nespecifikováno |
| Způsob výuky | Kontaktní |
| Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
| Doporučené volitelné součásti programu | Není |
| Dostupnost předmětu | Předmět je nabízen přijíždějícím studentům |
| Vyučující |
|---|
|
| Obsah předmětu |
|
Témata přednášek a seminářů: 1.Základní pojmy: úrovně rozboru, jednotky větné stavby 2.Struktury větné modality a typy promluvy 3.Podmět 4.Přísudek 5.Předmět 6.Doplněk 7.Příslovečné určení 8.Grafická znázornění větných struktur 9.Souvětí 10.Projekce 11.Vztažné věty, příslovečné věty, podmínkové věty 12.Aktuální větné členění a informační struktura 13.Struktura textů 14. Zápočtový test
|
| Studijní aktivity a metody výuky |
| Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming) |
| Výstupy z učení |
|
Získané způsobilosti: Na konci semestru - studenti umějí v analýzách textů identifikovat typy vět, větné členy a jejich realizaci lingvistickými jednotkami; - rozliší či rozpoznají sémantické funkce větných členů; - vnímají vzájemné postavení větných členů v závislosti na záměru promluvy; - u souvětí a vět složených dokáží určit syntaktické a sémantické vztahy mezi větami; - definují postavení jednotlivých vět v textu a z něho vyplývající aktuální členění; - na základě analýz autentických textů dokáží sami produkovat texty s adekvátní výstavbou vět i nadvětných celků; - se umějí orientovat také v odlišnostech mezi syntaktickými strukturami českými a anglickými. |
| Předpoklady |
|
.
|
| Hodnoticí metody a kritéria |
|
nespecifikováno
Seminární práce, test. |
| Doporučená literatura |
|
| Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
| Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
|---|