Předmět: English seminar 1

» Seznam fakult » PF » KAJ
Název předmětu English seminar 1
Kód předmětu KAJ/E002
Organizační forma výuky Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Angličtina
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Dostupnost předmětu Předmět je nabízen přijíždějícím studentům
Vyučující
  • Pavlíková Jana, Mgr. Ph.D., M.A.
  • Holland Martin, MgA.
Obsah předmětu
Témata tohoto studijního předmětu vycházejí z doporučení ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky. Vzhledem k zařazení kurzu mezi soubor dalších předmětů praktického jazyka, které jsou v prvním ročníku studia zakončeny soubornou zkouškou v úrovni C1 a na konci druhého ročníku studia souborná zkouškou v úrovni proficiency, je obsahem kurzu i posílení znalostí a dovedností studentů a odstranění špatných návyků. Kulturní, společenská a další témata probíraná v tomto předmětu jsou doplňována gramatickými cvičeními zaměřenými na prověření znalosti přítomných časů (různých forem vyjádření přítomnosti), budoucích časů (různých forem vyjádření budoucnosti), minulých časů (forem vyjádření minulosti), trpného rodu, gerundia, všech tvarů příčestí a např. inverze. V hodinách praktického jazyka je dále rozšiřována slovní zásoba, včetně frazeologie a idiomů.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
Výstupy z učení

Prokazované znalosti a dovednosti: Na konci semestru student prokáže, že se umí - vyjadřovat se na dané téma sebevědomě a srozumitelně, - dokáže navíc rozpoznat širokou škálu idiomatických a hovorových výrazů a uplatnit je v praktické konverzaci - využít rozdíly mezi funkčními styly (přiblíží se úrovni C1 Evropského referenčního rámce pro jazyky v oblasti adekvátnosti řečových dovedností z hlediska sociolingvistiky) - dobře zvládat široký repertoár slovní zásoby, což mu umožňuje nahrazovat chybějící lexikální jednotky opisnými prostředky. - prakticky používat rozsah všeobecných znalostí jazyka je také na úrovni blížící se cílové úrovni C 1.
Předpoklady
.

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
- 80% účasti; - aktivní účast na semináři podložená znalostí teorie a praktického využití anglického jazyka; - zápočtový test (obsahující témata probíraná na semináři);
Doporučená literatura
  • Advanced English Grammar for ESL Learners, Mark Lester, McGraw-Hill Education. 2017.
  • Bell, J., Gower, R. & Hyde, D. Advanced expert CAE.. London: Pearson ELT,, 2002.
  • Gude, K. & Stephens, M. CAE Results (Student´s Book). 2008.
  • Hewings, M. Advanced grammar in use. Cambridge University Press, 2005. ISBN 0-521-53291-4.
  • Jones, L. New Cambridge advanced English.. Cambridge: Cambridge University Press, 2004.
  • Newbrook, J. & Wilson, J. New proficiency coursebook.. Cambridge: Pearson ELT, 2001.
  • Thomson, A.J. & Martinet, A.V. A Practical English Grammar. Exercises I, II. OUP, Oxford, 1996.
  • Vince, M. Advanced Langiage Practice. Macmillan Education, 2003. ISBN 1-405-00761-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr