|
Vyučující
|
-
Stupková Daša, Mgr.
-
Egermaierová Kamila, Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Metody výuky: 1. Aktivizační metody: aktivní zapojení do chodu oddělení, spolupráce s mentorkou při poskytování ošetřovatelské péče. 2. Kooperativní učení: podpora spolupráce mezi studenty a zaměstnanci oddělení pro vzájemné učení a podporu. 3. Zpětná vazba: poskytování konstruktivní zpětné vazby pro podporu dalšího rozvoje studentů od mentorů a garanta předmětu. 4. Formativní výuka a hodnocení: neustálé sledování pokroku studentů při odborné praxi, podpora. Didaktické prostředky: 1. Učební pomůcky: zdravotnické prostředky soužící k poskytování ošetřovatelské péči. 2. Prostory a zařízení: zdravotnické zařízení poskytující akutní péči. Metody a techniky podpory učení studentů: 1. Individuální zpětná vazba: Podrobná zpětná vazba k provedeným praktickým úkolům a cvičením. 2. Učení přes pozorování: Studenti se učí pozorováním a aplikací správných technik a postupů.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
|
Výstupy z učení
|
Student je seznámen s organizací odborné praxe v rámci lůžkové části zdravotnického zařízení, se zaměřením na diagnostické a terapeutické postupy u pacientů/klientů s vnitřním a chirurgickým onemocněním. Je seznámen se zásadami odborné praxe a se způsobem hodnocení odborné praxe radiologickým asistentem a akademikem. Studentům je vysvětlena práce se Záznamníkem odborné praxe. Odborná praxe I. probíhá pouze v Masarykově nemocnici v Ústí nad Labem, o. z., KZ a.s, je rozdělena do 80 hodin (40 hodin interní oddělení, 40 hodin chirurgické oddělení).
Výsledky odborné praxe I: Student je schopen poskytnout základní ošetřovatelskou péči, specializovanou ošetřovatelskou péči v rozsahu kompetencí ve studovaném oboru Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti z ošetřovatelských postupů, které dokáže v praxi aplikovat prostřednictvím přípravy a péče o pacienta/klienta po vyšetření/zákroku. Odborné dovednosti: Student umí realizovat intervence, umí pracovat se zdravotnickou dokumentací a je platným členem zdravotnického týmu. Obecné způsobilosti: Student je schopen uplatnit teoretické znalosti a manuální dovednosti v přirozených podmínkách, je schopen komunikovat s klientem i se členy zdravotnického týmu.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Podmínkou pro udělení zápočtů je 100% účast na předepsané praxi.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Holubec, L. (2017). Klinická propedeutika v klinických a interních oborech. Západočeská univerzita v Plzni. ISBN 978-80-261-0671-5..
-
Kachlová, M., & Plevová, I. (2023). Postupy v ošetřovatelské péči. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-1244-9..
-
Libová, Ľ., Balková, H., & Jankechová, M. (2019). Ošetřovatelský proces v chirurgii. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-2466-4..
-
Libová, Ľ. (2022). Ošetřovatelský proces v chirurgii II. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-3514-1..
-
NANDA International. (2020). Ošetřovatelské diagnózy: Definice a klasifikace 2018?2020. Grada Publishing. ISBN 9788027107100..
-
Plevová, I. (2018). Ošetřovatelství I (2. přeprac. a dopl. vyd.). Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0888-6..
-
Pokorná, A., Komínková, A., Menšíková, A., & Šenkyříková, M. (2019). Ošetřovatelské postupy založené na důkazech (2. doplněné a přeprac. vyd.). Masarykova univerzita. ISBN 978-80-210-9297-6..
-
Zacharová, E. (2017). Zdravotnická psychologie. Grada Publishing. ISBN 978-80-271-0155-9..
|