Vyučující
|
-
Hrach Karel, RNDr. Ph.D.
-
Egermaierová Kamila, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Témata seminářů: (á 2h) 1.E-learning: Funkce a typy e-learningového systému, Moodle UJEP, MEFANET. PowerPoint: Využití animace. 2.Práce s e-katalogem knihovny UJEP, s databází MEDVIK a e-katalogem knihovny Krajské zdravotní, a.s., Základy práce s databázemi Web of Science, SCOPUS, NursingOvid. 3.Word: Dělení dokumentu na oddíly, generování obsahu a přehledu literatury. 4.Excel: Třídění dat, absolutní/relativní odkaz, vybrané matematické, statistické a logické funkce. 5.Obecné principy a trendy eHealth, principy a příklady využití telemedicíny. 6.EHR (EPR) - electronic health (patient) record, standardy. IS ve zdravotnictví a v nemocnicích (funkce, ukázky). 7.IS - obrazové informace (získávání, ukládání, zpracování). Excel: Grafy a jejich úpravy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět je koncipován jako praktický. Poskytuje obecný přehled o klinických informačních systémech (IS), rozvíjí středoškolské znalosti zpracování textu, prezentace dat, statistické analýzy a seznamuje s vyhledáváním odborných zdrojů v elektronických vědeckých databázích.
Odborné znalosti: Student prokazuje odborné znalosti o využívání IS (informačních technologií obecně) v oblasti zdravotní a sociální péče. Ovládá základní pojmy spojené s problematikou eHealth a telemedicíny. Odborné dovednosti: Student umí využívat na pokročilé úrovni výpočetní techniku v běžně dostupných počítačových aplikacích. Dokáže získat informace z odborných databází dostupných na internetu. Obecné způsobilosti: Student je schopen využívat informatiku a IS pro svůj obor (zejména pro tvorbu bakalářské práce), zná zásady jejich využívání v praxi.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Základním předpokladem je splnění docházky (min. 80% účast na přímé výuce). Dalším předpokladem je aktivní práce (kontrola vypracování průběžně zadávaných úkolů s využitím e-learningového prostředí Moodle).
|
Doporučená literatura
|
-
Datový standard pro předávání dat mezi informačními systémy zdravotnických zařízení, http://www.dastacr.cz/..
-
Health Level Seven?INTERNATIONAL, http://www.hl7.org/..
-
MÜNZ, J., 2011. Informační technologie ve zdravotnictví: informační systémy. Praha: ČVUT, 304 s., ISBN 978-80-01-04720-0.. ISBN 978-80-01-04720-0.
-
STŘEDA, L., & HÁNA, K. eHealth a telemedicína: učebnice pro vysoké školy. Praha: Grada Publishing, 2016, 159 s., ISBN: 978-80-247-5764-3. ISBN 978-80-247-5764-3.
-
TÁBORSKÝ, M., ROUBÍK, L. 2016. Současný stav a potřeba budoucího rozvoje eHealth v České Republice. In: Novinky v kardiologii 2016. Praha: Mladá fronta, s. 370-385, ISBN 978-80-204-3984-0.. ISBN 978-80-204-3984-0.
-
TICHÝ, Miroslav, et al. Laboratorní měření ve fyzioterapii II - Analýza dat ve studiích zaměřených na dolní končetinu. Ústí n. L.: UJEP, 2015, ISBN 978-80-7414-983-2..
|