Předmět: Základy týmové práce

» Seznam fakult » FZS » KSZD
Název předmětu Základy týmové práce
Kód předmětu KSZD/TPKO3
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 1
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Lamková Ivana, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Témata seminářů: 1. konzultace: Vznik a vývoj týmu, budování týmu, základní terminologie. Team leadership, osobnost vůdce. Základy efektivní týmové komunikace / zadávání úkolů, vedení porad. Základy efektivní týmové komunikace. Konflikty v týmu, jejich řešení, mediace. Ztráta výkonnosti týmu, motivace. Stimuly a rozvoj týmu. Týmový koučink a skupinová práce. Samostudium: Angažované týmy, poslední trendy v rozvoji týmů. Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím konzultačních hodin a emailové korespondence.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět přináší ucelenou introspekci do základů týmové práce. Tým se stal uznávanou základní jednotkou organizace práce, pro manažery je nezbytné porozumět tomu, jak tým funguje a co ovlivňuje jeho výkonnost. Cílem předmětu je objasnit studentům základní terminologii související s týmy a pracovními skupinami, představit zásady sestavování a vedení týmů a podpory týmové spolupráce. Pozornost je věnována osobnosti a působení lídrů týmů. Rozhodujícím pro efektivní spolupráci v týmu je kvalitní komunikace a způsob, jakým jsou lidé za svou práci hodnoceni. Studentům jsou představeny základní příčiny dysfunkcí týmu, komunikační i vztahové bariéry, konflikty i způsoby jejich řešení. Pro kvalitní práci týmu je nezbytná efektivní motivace jako podmínka stabilní výkonnosti týmu, dobrá atmosféra týmu a péče o týmy a jejich rozvoj.
Odborné znalosti: Student zná základní terminologii, pravidla vývoje a zásady budování týmu. Odborné dovednosti: Student je schopen efektivně užívat týmovou komunikaci, řešit konflikty mezi členy týmu. Obecné způsobilosti: Student je způsobilý obhájit svůj názor v rámci týmu, zná a dokáže prakticky užívat pravidla delegování činností v rámci pracovní skupiny.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška

Ústní, diskuze.
Doporučená literatura
  • Armstrong, M., & Taylor, S. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. Praha: Grada Publishing..
  • BAHBOUH, R. Sociomapování týmů. Praha: Qed group, 2011. ISBN 978-80-86149-73-8..
  • FORSYTH, P. Jak motivovat svůj tým. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-2128-6..
  • HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie.. Praha: Portál, 2013.
  • LOGAN, D. Zrození kmenového vůdce: jak z úspěšných skupin vznikají skvělé organizace. Praha, 2019. ISBN: 978-80-7370-532-9..
  • MARQUART, M. J. Action learning: účinná metoda řešení problému a nácviku interpersonálních dovedností pro vedení a rozvoj týmu. Praha, 2011. ISBN 978-80-7261-229-1..
  • MOHAUPTOVÁ, E. Týmový koučink. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0350-6. Portál, Praha, 2013.
  • PLAMÍNEK, J. Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2796-7..
  • PLAMÍNEK, J. Vedení lidí, týmů a firem: praktický atlas managementu. Praha: Grada, 2018. I SBN: 978-80-271-0629-5..
  • WHITMORE, J., & LISA, A. Koučování: rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti: metoda transpersonálního koučování. Praha: Management Press, 2014. ISBN 978-80-7261-273-4..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr