Předmět seznamuje studenty se základy managementu řízení kvality služeb s orientací na zdravotnictví. Informuje o procesním řízení a systémech řízení kvality, dále o roli managementu zdravotnického zařízení při stanovování strategických cílů a tvorbě koncepce kvality. Předmět vysvětluje jednotlivé pojmy, které souvisí se SŘJ a v praktické části /semináře/ poskytuje studentům možnost využití teoretických vědomostí v praxi, tedy vytvoření projektu zavedení SŘJ ve zdravotnickém zařízení.
Oborové znalosti: Student umí popsat jednotlivé modely řízení kvality, umí vysvětlit pojem akreditace a certifikace ve zdravotnictví. Student se orientuje v pojmech interní a externí audit kvality a má základní přehled o metodách řízení kvality v podpůrných zdravotnických službách, lékárnách a laboratořích. Oborové dovednosti: Student umí vytvořit návrh projektu řízení kvality pro zdravotnické zařízení. Zná pojem standardizace procesů a umí vytvořit diagram daného procesu. Respektuje oprávněnost dokumentace a nutnost jejího řízení. Umí naplánovat interní audit SŘJ. Dokáže identifikovat indikátory kvality zdravotní péče a nastavit metodiku jejich sledování a následně interpretovat.
|
-
BLAŽEK, L. Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing 2014, ISBN: 978-80-247-4429-2.
-
CETLOVÁ, L. Hodnotící a měřící škály pro nelékařské profese. VŠ Polytechnická Jihlava 2012, ISBN 978-80-87035-45-0.
-
DONELLY, J. H., J., L. GIBSON a J. M. IVANCEVICH, 1997. Management. Praha: Grada Publishing, ISBN 80-7169-422-3.. ISBN 80-7169-422-3.
-
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-996-8.
-
JCI. Mezinárodní akreditační standardy pro nemocnice. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0629-6. ISBN 80-247-0629-6.
-
MADAR, J. et al., 2004. Řízení kvality ve zdravotnickém zařízení. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0585-0. ISBN 80-247-0585-0.
-
MARX, D., VLČEK. F. Národní akreditační standardy pro nemocnice. Praha, 2005.
-
NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. Praha: Management Press, 2001, ISBN 80-7261-054-6. ISBN 80-7261-054-6.
-
SRPOVÁ, J. a kol. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4103-1..
-
VÁLKOVÁ, M. Hodnocení kvality poskytovaných zdravotních služeb. IPVZ Praha, 2015.
-
VEBER, J., a kol. Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce: Legislativa, systémy, metody, praxe. 2. aktualizované vydání. Praha: Management Press 2010, ISBN 978-80-7261-210-9.
-
VEBER, J., a kol. Management. Praha: Management Press 2014.
|