The main goal of the course is to lay the foundations of psychological training in the field of psychology of learning and education. Together with other professional disciplines to form professional competence for leading others in social interaction. Students will master the basic principles of learning in the area of psychomotor, intellectual, social and emotional, social psychological and psychohygienic learning conditions. They get to know the development of the learner's personality and those who influence him, in connection with the process of developing students' cognitive individuality. Students will become familiar with the techniques of character education, the function of conscience and the signs of ethos and morality in the performance of the profession.
|
-
ATKINSON, R. L., et al. Psychologie. Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-640-3..
-
ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8463-X.
-
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování.. Praha: UK, 1993.
-
Čáp, j.:. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy.. Praha, 1998.
-
ĎURIČ, L. Tvořivé myšlení a psychologie. Praha. SPN 1990..
-
ĎURIČ, L. Úvod do pedagogické psychologie. Praha, SPN, 1977..
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997, ISBN 80-717-8063-4..
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1..
-
Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
-
ŠTĚCH, S. Škola stále nová. Praha, Karolinum, 1992, ISBN 80-7066-673-0..
-
ŠTECH, S., ZAPLETALOVÁ, J. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1..
|