Hlavním cílem výuky je položit základy psychologické přípravy v oblasti psychologie učení a výchovy a společně s dalšími odbornými disciplínami formovat profesní kompetenci pro vedení druhých v sociálním styku. Studenti si osvojí základní principy učení v oblasti psychomotorické, rozumové, sociální a emociální, sociálně psychologické a psychohygienické podmínky učení. Poznají vývoj osobnosti učícího se i toho, kdo na něj působí, ve spojení s procesem rozvoje kognitivní svébytnosti žáků. Seznámí se s technikami výchovy charakteru, funkcí svědomí a znaky étosu a morálky při výkonu profese.
|
-
ATKINSON, R. L., et al. Psychologie. Praha: Portál, 2003, ISBN 80-7178-640-3..
-
ČÁP, J. Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-717-8463-X.
-
Čáp, J. Psychologie výchovy a vyučování.. Praha: UK, 1993.
-
Čáp, j.:. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy.. Praha, 1998.
-
ĎURIČ, L. Tvořivé myšlení a psychologie. Praha. SPN 1990..
-
ĎURIČ, L. Úvod do pedagogické psychologie. Praha, SPN, 1977..
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997, ISBN 80-717-8063-4..
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1..
-
Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
Kyriacou, Ch. Klíčové dovednosti učitele.. Praha: Portál., 1996.
-
ŠTĚCH, S. Škola stále nová. Praha, Karolinum, 1992, ISBN 80-7066-673-0..
-
ŠTECH, S., ZAPLETALOVÁ, J. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1..
|