The main goal of the course is to lay the foundations of psychological training in the field of psychology of learning and education and, together with other professional disciplines, to form professional competence for leading others in social contact. Students will learn the basic principles of teaching in the field of psychomotor, intellectual, social and emotional, socio-psychological and psychohygienic learning conditions. They get to know the development of the learner's personality and the person who works on it, in connection with the process of developing students' cognitive identity. They will get acquainted with the techniques of character education, the function of conscience and the signs of ethos and morality in the exercise of the profession.
|
-
ATKINSON, R.L., ET AL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.. Praha: Portál, 2003.
-
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
-
ČÁP J. Psychologie výchovy a vyučování. Karolinum Praha, 1993, ISBN 80-7066-534-3..
-
ČÁP J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1996, ISBN 80-85866-15-3 .. Praha, 1996.
-
ĎURIČ, L. Tvořivé myšlení a psychologie. Praha. SPN 1990..
-
Ďurič, L. Úvod do pedagogické psychologie. Praha, SPN, 1977.. Praha, SPN, 1977.
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178626-8.
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1..
-
Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-022-7..
-
ŠTĚCH, S. Škola stále nová. Praha, Karolinum, 1992, ISBN 80-7066-673-0..
-
ŠTECH, S., ZAPLETALOVÁ, J. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1..
|