Hlavním cílem výuky je položit základy psychologické přípravy v oblasti psychologie učení a výchovy a společně s dalšími odbornými disciplínami formovat profesní kompetenci pro vedení druhých v sociálním styku. Studenti si osvojí základní principy učení v oblasti psychomotorické, rozumové, sociální a emociální, sociálně psychologické a psychohygienické podmínky učení. Poznají vývoj osobnosti učícího se i toho, kdo na něj působí, ve spojení s procesem rozvoje kognitivní svébytnosti žáků. Seznámí se s technikami výchovy charakteru, funkcí svědomí a znaky étosu a morálky při výkonu profese.
|
-
ATKINSON, R.L., ET AL. Psychologie. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-640-3.. Praha: Portál, 2003.
-
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele - dotisk. Praha, Portál, 2008. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.. Praha: Portál, 2001. ISBN 978-80-7367-273-7.
-
ČÁP J. Psychologie výchovy a vyučování. Karolinum Praha, 1993, ISBN 80-7066-534-3..
-
ČÁP J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha, 1996, ISBN 80-85866-15-3 .. Praha, 1996.
-
ĎURIČ, L. Tvořivé myšlení a psychologie. Praha. SPN 1990..
-
Ďurič, L. Úvod do pedagogické psychologie. Praha, SPN, 1977.. Praha, SPN, 1977.
-
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Praha, Portál, 1997. ISBN 80-7178-063-4.. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178626-8.
-
HRABAL, V. Pedagogicko psychologická diagnostika žáka. Praha: SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1..
-
Kosíková, V. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Praha, Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.. Grada, Praha, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996, ISBN 80-7178-022-7..
-
ŠTĚCH, S. Škola stále nová. Praha, Karolinum, 1992, ISBN 80-7066-673-0..
-
ŠTECH, S., ZAPLETALOVÁ, J. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0368-1..
|