Vyučující
|
-
Beňová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Rohanová Eva, Mgr.
-
Rosezínová Alena, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
|
Výstupy z učení
|
Předmět je zaměřen na rozvoj odborných, pedagogických a psychosociálních kompetencí při přípravě výuky a při výuce odborných předmětů na vyšší odborné zdravotnické škole a střední zdravotnické škole. Je zaměřen na výuku předmětů úzce spojených s výkonem ošetřovatelské profese: - Anatomie a fyziologie, somatologie - Ošetřovatelství, ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství - Psychologie a komunikace - Klinická propedeutika - První pomoc - Ošetřování nemocných, ošetřovatelská praxe - Výchova ke zdraví
Klíčové kompetence: 1. Kompetence projektové - student plánuje výuku, provede didaktickou analýzu učiva, stanoví výukové cíle, vypracuje přípravu na vyučovací hodinu. 2. Kompetence realizační - student vede výuku podle připraveného plánu, využívá široké spektrum metod s důrazem na aktivní učení žáků, diferencuje a individualizuje výuku vzhledem k potřebám žáků, využívá moderní didaktické technologie. 3. Kompetence reflektivní - student vyhodnocuje odučenou vyučovací jednotku vzhledem k plánovaným a dosaženým cílům.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Účast na praxi 100%, portfolio: dokumentace přípravy na výuku, reflexe výuky.
|
Doporučená literatura
|
-
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové: Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X..
-
DYTRTOVÁ, R. a M. KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6..
-
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. vyd. 4. přeložil Dominik DVOŘÁK, přeložil Milan KOLDINSKÝ. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9..
-
MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4..
-
PETTY, G. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. Přeložil Jiří FOLTÝN. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4..
-
PÍŠOVÁ, M. Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-5744-9..
-
SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T. a H., DURČÁKOVÁ. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3..
|