Předmět: Pedagogická praxe souvislá A

» Seznam fakult » FZS » KSZD
Název předmětu Pedagogická praxe souvislá A
Kód předmětu KSZD/PAUK2
Organizační forma výuky Praxe
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 10
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Beňová Eva, PhDr. Ph.D.
  • Rohanová Eva, Mgr.
Obsah předmětu
- Anatomie a fyziologie, somatologie - Ošetřovatelství, ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství - Psychologie a komunikace - Klinická propedeutika - První pomoc - Ošetřování nemocných, ošetřovatelská praxe - Výchova ke zdraví

Studijní aktivity a metody výuky
Nácvik pohybových a pracovních dovedností
Výstupy z učení
Předmět je zaměřen na rozvoj odborných, pedagogických a psychosociálních kompetencí při přípravě výuky a při výuce odborných předmětů na vyšší odborné zdravotnické škole a střední zdravotnické škole. Je zaměřen na výuku předmětů úzce spojených s výkonem ošetřovatelské profese: - Anatomie a fyziologie, somatologie - Ošetřovatelství, ošetřovatelské postupy, teorie ošetřovatelství - Psychologie a komunikace - Klinická propedeutika - První pomoc - Ošetřování nemocných, ošetřovatelská praxe - Výchova ke zdraví
Klíčové kompetence: 1. Kompetence projektové - student plánuje výuku, provede didaktickou analýzu učiva, stanoví výukové cíle, vypracuje přípravu na vyučovací hodinu. 2. Kompetence realizační - student vede výuku podle připraveného plánu, využívá široké spektrum metod s důrazem na aktivní učení žáků, diferencuje a individualizuje výuku vzhledem k potřebám žáků, využívá moderní didaktické technologie. 3. Kompetence reflektivní - student vyhodnocuje odučenou vyučovací jednotku vzhledem k plánovaným a dosaženým cílům.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta

Účast na praxi 100%, portfolio: dokumentace přípravy na výuku, reflexe výuky.
Doporučená literatura
  • Čapek, R. Pedagogická praxe pro studenty. Hradec Králové, 2002. ISBN 80-7041-8082.
  • DYTRTOVÁ, R. a M. KRHUTOVÁ. Učitel: příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-2863-6..
  • KOLDINSKÝ, M. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0052-9..
  • KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování, 2008, Praha: Portál. ISBN 9788073674342..
  • MAZÁČOVÁ, N. Pedagogická praxe. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2014. ISBN 978-80-7290-673-4..
  • PETTY, G. Moderní vyučování. 6., rozš. a přeprac. vyd. přeložil Jiří FOLTÝN. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4..
  • PÍŠOVÁ, M. Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi. Brno: Masarykova univerzita, 2011. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-210-5744-9..
  • SEBEROVÁ, A., GÖBELOVÁ, T. a H., DURČÁKOVÁ. Reflektivní pedagogická praxe pro studenty učitelství a začínající učitele. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. ISBN 978-80-7368-906-3..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr