Rámcový rozsah odborné praxe VI: Gynekologicko - porodnická oddělení, kde se studentka stará o ženy s fyziologickým, rizikovým, ale i patologickým těhotenstvím (oddělení operativní a konzervativní gynekologie, oddělení rizikových gravidit, oddělení porodních sálů, oddělení fyziologických novorozenců) Seznámení se, se systémem primární a sekundární zdravotní péče v oblasti péče o zdraví, podpory zdraví, výchovy a podpory zdraví. Seznámení se s činností oganizací působících v oblasti primární péče, na úseku zdravotní výchovy a podpory zdraví. Uplatňování metod výchovy ke zdraví se zaměřením na faktory ovlivňující zdraví jedince a jeho prostředí, na zásady pro udržení zdraví a schopnost aplikace v každodenním životě jedince, rodiny, skupiny a společnosti. Seznámení se s provozem gynekologicko-porodnických oddělení. "Organizace práce PA, sester na ošetřovací jednotce "Seznámení s hygienicko-epidemiologickýcm režimem pracoviště "Péče o lůžko nemocného, polohování Seznámení s vedením zdravotnické dokumentace na pracovišti, se systémem manipulace se zdravotnickou dokumentací a s jejím ukládáním "Provádí ústní a písemné předávání informací v rámci ošetřovatelského týmu "Příjem, překlad, propuštění nemocného "Sledování a orientační hodnocení fyziologických funkcí - tělesná teplota, dech, tep, krevní tlak, měření tělesné výšky, hmotnosti, vědomí"nemocných "Péče o hygienu dospělých pacientů, o lůžko, o děti a novorozence "Péče o vyprazdňování nemocných, příprava a asistence u cévkování žen, péče o permanentní močový katétr, péče o pomůcky, příprava a asistence u aplikace klyzmatu, péče o pomůcky, péče o inkontinentní pacienty "Péče o výživu a hydrataci nemocných dospělých a dětí, příprava a asistence u podávání stravy sondou, krmení nemocných "Účast na vyhodnovoání potřeb klientů, projevů jejich onemocnění (posouzení celkového stavu pacienta, odběr ošetřovatelské anamnézy, hodnocení klienta, realizace ošetřovatelského plánu, hodnocení celkového procesu péče, realizace všech fází ošetřovatelského procesu - aktivní účast PA na celém ošetřovatelském procesu, vyhodnocení efektivity poskytnuté ošetřovatelské péče
|
Praxe v zimním semestru vychází z koncepčního modelu determinant zdraví SZO, který je orientován jednak na oblast podpory zdraví a prevence vzniku onemocnění a dále na nácvik a osvojení základních ošetřovatelských, diagnostických a terapeutických činností v lůžkových gynekologicko - porodnických zařízeních ošetřovatelské péče. Praxe probíhá pod přímým vedením mentora odborné praxe a supervize akademického pracovníka.
Odborné znalosti: Student/ka porozumí možnostem, podmínkám a omezením využití teorie, metod oboru v praxi Student/ka využije v praxi široké znalosti teoríí, dovedností a metod oboru Odborné dovednosti: Student/ka s využitím odborných znalostí na základě rámcově vymezeného úkolu dokáže řešit problémy v oboru Student/ka dále samostatně získává další odborné znalosti, dovednosti a způsobilost na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení. Obecné způsobilosti: Student je schopen srozumitelně a přesvědčivě sdělovat ženě informace o povaze odborných problémů a navrhnout jejich řešení.
|
-
BINDER, T. Porodnictví. Praha: Karolinum, 2012..
-
BOREK, I. FENDRYCHOVÁ, J. Intenzivní péče o novorozence.. Brno: NCO NZO, 2007.
-
FENDRYCHOVÁ J. Hodnotící metodiky v neonatologii.. Brno: NCO NZO, 2004.
-
NANDA INTERNATIONAL. NANDA - ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2009 - 2011. Praha. Grada Publishing. 2010. 480s. ISBN 978-80-247-3423-1.. ISBN 978-80-247-3423-1.
-
NEJEDLÁ, Z. Fyzikální vyšetření pro sestry.. Praha, 2006. ISBN 80-247-1150-8.
-
SLEZÁKOVÁ L. Ošetřovatelství v chirurgii I. Praha: Grada Publishing. a.s. 2010. ISBN: 978-80-247-3129-2. Praha: Grada Publishing, 2010.
-
STROMEROVÁ , Z. Porodní asistentkou krok za krokem. Praha: Argo, 2010.
-
TRACHTOVÁ, E. Potřeby v ošetřovatelské praxi. 3. Vyd.Brno: NCO NZO 2012..
|