Témata přednášek: 1. Charakteristika sociální percepce, zákonitosti sociální percepce, složky percepce, chyby v posuzování 2. Doporučení pro kvalitní sociální percepci manažera 3. Komunikace, pojem komunikace, komunikační kontext, 4. Druhy komunikace, cíle komunikace 5. Individuální komunikační dovednosti manažera 6. Individuální komunikační dovednosti manažera 7. Struktura sociální skupiny (cíle, hodnoty, normy, role, pozice) 8. Vyjednávání jako metoda individuálního působení v rámci PR 9. Charakteristika PR, subjekty PR, využití a cíle PR, nástroje PR, PR nemocnic 10. Image manažera, vytváření dojmů- "Impression Management" 11. Vytváření dojmů jako součást každodenního života, budování image, péče o něj a jeho obrana 12. Předpoklady pro funkci manažera Témata seminářů: 1. Zásady účinné komunikace, bariéry komunikace, zlozvyky a chyby při komunikaci 2. Zásady účinné komunikace, bariéry komunikace, zlozvyky a chyby při komunikaci 3. Zásady účinné komunikace, bariéry komunikace, zlozvyky a chyby při komunikaci 4. Práce s cíli 5. Práce s hodnotami a normami 6. Práce s hodnotami a normami 7. Sociální role a pozice, práce s nimi 8. Sociální role a pozice, práce s nimi 9. Nácvik vyjednávání 10 .Nácvik vyjednávání 11. Tvorba image manažera, tvorba PR 12. Udělování zápočtů
|
Předmět manažerská psychologie je zaměřena na problematiku řízení sociálních skupin ve zdravotnictví a rozvíjí tematické okruhy týkající se sociální percepce, vztahových problémů dvou a více jednotlivců se zřetelem k sociálně osobnostnímu rozvoji. Důraz je kladen nejen na verbální, ale i na neverbální komunikaci. Jednotlivé problémy komunikace jsou podloženy teorií a poté jsou procvičovány v aplikačních formách prakticky. Zvláštní důraz je kladen na zvláštnosti komunikace zdravotnického personálu. Důležitou součástí kurzu je problematika PR, manažera a jeho image a předpokladů pro funkci manažera.
Odborné znalosti: Student umí vymezit pojem komunikace, komunikační kontext a rozumí významu komunikace v interpersonálních vztazích. Student rovněž zná zásady efektivní komunikace, bariéry komunikace a principy transakční analýzy. Zná podstatu sociální percepce, strukturu sociální skupiny a problematiku PR. Odborné dovednosti: Student dovede efektivně komunikovat, dovede eliminovat vliv bariér v komunikaci, dovede se vyvarovat chyb v sociální percepci. Umí efektivně řídit sociální skupinu a zohlednit složky struktury sociální skupiny. Dovede využívat nástroje PR a rozvíjet image manažera.
|
-
BERNE, E. Co řeknete, až pozdravíte. Praha: Portál, 1997.
-
BERNE, Eric. Jak si lidé hrají. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-992-7..
-
BIERACH, A. J. Za maskou je člověk. Praha, Alternativa, 1997. ISBN 80- 85993- 27- 9.
-
Budil, I. T. Mýtus, jazyk a kulturní antropologie. Praha, Triton, 1998.
-
CAPPONI, V., NOVÁK, T. Asertivně do života. Grada, Praha, 1994. ISBN 80-7169-082-1.
-
FLEISCHMANN, O. Public relation a image managera. UJEP, Ústí nad Labem 2007. 73 s. ISBN 978-80-7044-897-7.
-
GLADKIJ, I. Management ve zdravotnictví. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2003, ISBN 80-7226-996-8.
-
Gold, A. Řízení současné školy. O práci učitelů na střední úrovni řízení. Žďár na Sázavou: Fakta, 2005. ISBN 80-902614-4-2.
-
Janoušek, J. Metody sociální psychologie. Praha, SPN,. 1986.
-
Koukolík, F. Mozek a jeho duše. 3. přepracované a rozšířené vydání. Praha: Galén 2005, ISBN 97-8807-262-314-3.. 1997.
-
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Povídej, naslouchám. Praha: Návrat, 1993. ISBN 978-80-7195-405-7..
-
LEWIS, D. Tajná řeč těla. Praha, Vict. Publishing, 1994. ISBN 80-85605-49-X.
-
LINHARTOVÁ, V. Praktická komunikace v medicíně - pro mediky, lékaře a ošetřující personál. Praha, Grada, 2007. ISBN 9788024717845.
-
MEDZIHORSKÝ, Š. Asertivita. Alfa, Praha, 1991. ISBN 80-900197-1-4. Praha, Alfa, 1991.
-
MÜLLEROVÁ, O., Hoffmanová, J. Kapitoly o dialogu. Praha, Pansofia, 1994. ISBN 80-85804-29-8.
-
ŘEZÁČ, J. Sociální psychologie. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-48-6..
-
VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, 2006. 2006. ISBN 80-247-1262-8.
|