|
Vyučující
|
-
Fleischmann Otakar, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata přednášek: 1. konzultace: - Charakteristika sociální percepce, zákonitosti sociální percepce, složky percepce, chyby v posuzování - Komunikace, pojem komunikace, komunikační kontext, - Druhy a cíle komunikace, - Individuální komunikační dovednosti manažera - Struktura sociální skupiny (cíle hodnoty, normy, role, pozice) - Stres management, prevence stresu Témata seminářů: 1. konzultace: - Zásady účinné komunikace, bariéry komunikace, zlozvyky a chyby při komunikaci - Práce s cíli, hodnotami a normami - Řešení konfliktních situací, prevence šikany na pracovišti - Sociální role a pozice, práce s nimi Odpovídají tématům přednášek v úrovni dovednostní a zkušenostní, posilují aplikační zdatnost v konkrétních případech. Samostudium: - Vyjednávaní jako metoda individuálního působení v rámci PR - Charakteristika PR, subjekty PR, využití a cíle PR, nástroje PR, PR zdravotnických zařízení - Image manažera, vytváření dojmů, Impression Management? - Vytváření dojmů jako součást každodenního života, budování image, péče o něj a jeho obrana - Předpoklady pro funkci manažera Kontakt s vyučujícím probíhá prostřednictvím jeho účasti v přímé výuce, konzultačních hodin, e-mailové korespondence.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Přednášení
|
|
Výstupy z učení
|
Předmět manažerská psychologie je koncipován jako teoreticko-praktický. Cílem je seznámit studenty s problematiku řízení sociálních skupin ve zdravotnictví a management stresu. Důraz je kladen na osvojení komunikačních dovedností a rétorikou a tím umožnit rozvoj pracovníků v zdravotní a sociální sféře. Důležitou součástí kurzu je problematika PR, manažera a jeho image a předpoklady pro funkci manažera. Semináře jsou zaměřeny aplikačně a orientují se na rozvoj účinné komunikace a zvládání sociálních rolí, aplikují techniky managementu stresu, způsoby vyjednávaní, řešení konfliktních situacích a prevence šikany na pracovišti.
Odborné znalosti: Student umí vymezit problematiku manažerské psychologie, komunikace a stres managementu. Zná zásady efektivní komunikace a bariéry komunikace. Dokazuje znalosti v oblasti PR zdravotnického zařízení. Dokáže pracovat s nástroji prevence stresu a šikany na pracovišti. Odborné dovednosti: Student dovede efektivně komunikovat, dovede rozvíjet zdravé sebevědomí, dovede efektivně zvládat konfliktní situace na pracovišti, zvládá principy stres managementu, dovede pracovat s image manažera a participovat na tvorbě PR zdravotnického zařízení. Obecné způsobilosti: Student je schopen používat osvojené prvky komunikace v přímé práci. Umí pracovat s konfliktními situacemi, zná základní zásady prevence stresu a šikany na pracovišti. Dokáže participovat na tvorbě PR zdravotnického zařízení.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Student získá zápočet za aktivní účast na seminářích a za prokázání zvládnutí požadavků, a to písemnou formou.
|
|
Doporučená literatura
|
-
BOHOŇKOVÁ, I., 2022. Manažer koučem. Koučovací přístup při vedení lidí, Portál, ISBN: 9788026218739..
-
BOUKALOVÁ, H., CERHA, O., SEDLÁČEK, M., a ŠÍROVÁ, E., 2023. Psychologie komunikace. Psyché (Grada). Praha: Grada, ISBN 9788027113880..
-
DLABAL, M., 2021. Komunikace v pomáhajících profesích.. Praha: Portál, 2021. ISBN 978-80-262-1806-7.
-
FLEISCHMANN, O., 2023. Manažerská psychologie ? studijní opora FZS UJEP..
-
HELUS, Z., 2018. Úvod do psychologie: vývoj vědecké psychologie: základní duševní jevy: osobnost: uvedení do sociální a vývojové psychologie. 2., přepracované a doplněné vydání. Psyché (Grada). Praha: Grada, ISBN 978-80-247-4675-3..
-
MCKENNA, E., 2020. Business Psychology and Organizational Behaviour. 6th ed. Milton: Taylor & Francis Group..
-
MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. 3., přepracované vydání. Manažer. Praha: Grada, ISBN 978-80-247-4221-2..
-
PECLOVÁ, J., 2018. To je ono! praktická psychologie pro manažery. druhé rozšířené vydání. Praha: Jana Peclová, ISBN 978-80-270-3713-1..
-
SZARKOVÁ, M., 2016. Psychológia pre manažérov. Prvé vydanie. Praha: Wolters Kluwer, 259 s. ISBN 978-80-7552-175-0..
|