Předmět Management a marketing je zaměřený na osvojení si základních teoretických znalostí týkajících se managementu a marketingu s ohledem na možnost aplikace ve zdravotnictví. Cílem předmětu je naučit uplatňovat základní manažerské metody a techniky rozhodovaní v řízení, organizování a vedení lidí. Dále blíže pochopit marketingové řízení v této oblasti, které managementu pak umožní upravit nabídku dle přání veřejnosti.
Odborné znalosti: Student prokazuje znalosti v pojmech managementu, marketingu, orientuje se v technikách, využívaných např. při změně organizační struktury. Prokazuje znalosti manažerských rolí na jednotlivých úrovních managementu a je schopen určit převládající typ řízení a činností manažerů. Student zná techniky, využívané při řešení problémů a manažerském rozhodování. Student zná základní charakteristiky manažerského cyklu a manažerské role a procesy. Odborné dovednosti: Student umí zvolit vhodnou organizační strukturu ve vztahu k určitému typu instituce a obsadit jednotlivé pozice vhodnými pracovníky. Umí identifikovat stávající organizační kulturu a aktivně se podílet na jejím ovlivňování a případné změně.
|
-
BOROVSKÝ, J. SMOLKOVÁ E. Marketing ve zdravotnictví. 2., přeprac. vyd., Praha: České vysoké učení technické, 2013, ISBN 978-80-01-05413-0.
-
EXNER, L. Strategický marketing zdravotnických zařízení. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 8086419738.
-
Gladkij, I. Management ve zdravotnictví. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2003. 380 s. ISBN 80-7226-996-8.. 2003.
-
HEKELOVÁ, Z. Manažerské znalosti a dovednosti pro sestry. 1. vydání. Praha: Havlíčkův Brod, 2012, ISBN 978-80-247-4032-4.
-
Kotler, P., & Keller, K.L. Marketing management. 14 vydání. Praha: Grada, 2013..
-
PLEVOVÁ, I., et al. Management v ošetřovatelství. Praha: Grada Publishing, 1. vyd., 2012, ISBN 978-80-247-3871-0.
-
STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Žilina, 2013. ISBN 978-80-89401-64-2.
-
ŠEDIVÝ, M., MEDÍKOVÁ, O. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace, 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2012, ISBN 978-80-247-4040-9.
-
VEBER, J. a kol. Management. Základy - moderní manažerské přístupy - výkonnost a prosperita. 2011. ISBN 978-80-7261-200-0.
|